Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 1277 ggr
[nejdufinnsinte]
2017-03-09 00:45

tips på rakning

kan jag få bra tips på hur man rakar sig bäst på ben/armhålor/underliv utan att få röda knottror o bli len? tack

Annons:
[Tuulikki]
2017-03-09 01:19
#1

Ren hyvel är jätteviktigt. Sprita både före och efter användning och se till att bladen alltid är vassa.
Duscha varmt så hårsäckarna öppnas och det blir lättare att raka utan att irritera huden. Se till att ha rak-gel eller balsam där du ska raka. RFSU har rakgel för underlivet.

Efter rakning använder jag RFSU's Nice 'n cool (after-shave för intimområden) eller oparfymerad deo.

[Roe Deer]
2017-06-22 21:46
#2

Jag tycker att vanlig natur-duschtvål fungerar superbra (moringa, mago, olivtvål- från hälsokostbutiker)! När det gäller underlivet, raka medhårs för att slippa knottror… och det kan ta ett tag för huden att vänja sig. Förut fick jag alltid besvär… men aldrig nu! Ge det lite tid! Deo funkar likabra därnere som under armarna… annars kan du säkert använda aloe-vera gel. 

Benen är ju mothårs, under armarna är det åt båda hållen! Först upp och sedan ner ^^ Smörj gärna in dig titt som tätt på benen med.

sp0ngeb0b
2017-06-23 14:22
#3

Jag använder rakhyvel och rakgel. På benen blir det jättebra, under armarna kan det ibland bli röda prickar och klia men jag brukar ta en after-shave från RFSU som hjälper. Mellan benen blir det ALDRIG bra. Alltid röda prickar trots helt nya rakblad, med och utan rakgel, aftershave m.m. Testat massa olika sätt. Har nu funderat på att testa denna rakapparat från Veet som jag sett på TV reklamen (hehe). Någon med erfarenhet?

Luisa
2017-07-06 06:48
#4

Mitt bästa tips är att se till att spänna huden på det stället som du rakar på, precis som vid vaxning. Sen är det viktigt att ha en bra rakhyvel och att peela huden någon dag efter rakning så att det inte blir några inåtvända hårstrån ^^

[Tuulikki]
2017-07-06 16:19
#5

#3 Jag trimmar mellan benen med en liknande. Har lagt av med rakning där för länge sedan. Trivs jättebra med att trimma!👍

Upp till toppen
Annons: