Annons:
Etikettsexualitet
Läst 3864 ggr
Anonym
Anonym
2017-03-07 07:17

Bli strypt(Sexualitet)

Jag tänder på att bli strypt och min pojkvän gillar att strypa, det är ju ganska vanligt inslag inom BDSM. Men undrar finns det något säkert sätt att göra detta på eller är det ett risktagande? vill liksom inte riskera mitt liv för en fetish.

Tack för svar.

Annons:
Herveaux
2017-03-07 09:01
#1

För många år sedan så såg jag en annons om en kurs för att lära sig mer om just strypsex, och hur man gör det på ett så säkert sätt som möjligt.

Om du inte får svar här, så kanske forum med just BDSM-inriktning (tex Darkside.se) kan ge dig bra info alt. personal i BDSMnischade erotik/sex-butiker?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

nypisnina
2017-03-07 12:18
#2

Hade jag varit du så hade jag kommit överens med killen om ett stopp, t.ex. när du känner att det blir för mycket så kan du klappa på honom eller liknande. Men om du gillar att bli strypt till du blir medvetslös så kolla med andra som föregående tipsade om så att det inte blir för farligt.

Anonym
Anonym
2017-03-07 12:25
#3

det jag läste om var detta "Ett lekfullt halsgrepp kan leda till allvarliga situationer. Hjärtat kan ändra rytm eller stanna." står ännu mer info via denna länk: http://xn--vrdomsorg-52a.se/tema/psykisk-ohalsa/vald-och-overgrepp/sa-skadar-vald-kroppen-956

Därför jag undrade över det.. för isf borde de vara risky om även ett lekfullt grepp kunde vara farligt? Eller det kanske är väldigt ovanligt? har ingen aning.

nypisnina
2017-03-07 12:33
#4

Jaha, det visste jag inte. Men gissar att det är kraftiga strypgrepp som kan orsaka skada… När jag gick på kampsport så hade vi ofta strypgrepp på varandra, inte så hårt men visst var det obehagligt ibland men det var för att lära sig att komma loss, om man hade ett litet grepp bara så var det inte svårt att komma loss, så lite tyngd eller vad man ska säga hade man i händerna när man ströp. Har själv blivit strypt, men inte jättehårt och bara under kort tid och aldrig så att jag har tuppat av. Har aldrig ens tänkt på att det kan orsaka sådana skador. Jag har dock undrat över de som leker stryplekar så länge att någon tappar medvetande och väldigt hårt… Frågan är hur hårt är för hårt?!

Zadeira
2017-03-09 15:38
#5

Det finns inget säkert sätt att strypa eller bli stypt på. Det innebär alltid en viss risk och personen som utför strypningen bör ha stor koll på va den gör för att minska risken för skada. Riskerna ökar ju i samband med att strypningen blir hårdare eller längre, men även ett ganska löst grepp kan orsaka skador. Risken finns alltid där att något går snett. Både personen som stryper och som blir strypt som stryper bör kunna HLR samt veta vad den ska göra om det skulle hända något, vara väl medveten om riskerna och de eventuella skador som kan uppstå.

All form av våld, om så bara en fasthållning i armen, innebär ju risker även om det inte alltid är dödlig utgång eller allvarligare skador än ett blåmärke.

Jag har själv hållit på lite med strypsex och det absolut viktigaste är att man har säkerhetssignal och att det alltid sker under de mest säkra formerna man kan, dvs aldrig berusade eller drogade, inte vid tillfällen där man inte har full koll på läget, på platser man inte känner till ordentligt eller andra omständigheter som gör att man tar en ökad risk.

[AnimeV4]
2017-03-09 18:52
#6

Precis som #5 säger finns det inget säkert sätt att utöva detta på. Breathplay ingår i RACK - Risk Aware Consensual Knowledge och innebär att man är medveten om riskerna och samtycker. Annars brukar man gå efter SSC - Safe Sane Consensual som innebär att man leker på säkra sätt och med samtycke.

Läs på om blodstrypning och luftstrypning. Väldigt olika. Det är blodstrypning som används i kampsport. Man kan inom ca 5 sekunder (bör ej heller strypa längre än så) göra en person medvetslös och när man släpper vaknar de snabbt till igen. Luftstrypning tar längre tid och om personen blir medvetslös finns risken att de inte kan andas själva (= HLR och ambulans). Såvitt jag vet är blodstrypning säkrare.

Hjärtattack, förmaksflimmer m.m är lätt hänt. Särskilt med dolda hjärtfel. Du kan även skada själva halsen. Både strupe och vener. Plötslig död kan även inträffa om du kommer åt Nervus Vagus som är nerver som bland annat styr hjärtfunktionerna.

Du kan även strula till det med blodets pH-värde vilket är väldigt lätt att göra. Även väldigt små luckor utan syre kan leda till döden.

**Vill du inte riskera ditt liv är breathplay inget du ska hålla på med. Punkt.
**

Annons:
viktoria91
2017-03-10 18:25
#7

Stoppar och stopptecken är väldigt bra. Om han stryper med sina hä det kan du hålla dina händer på hans och reglera genom.att trycka mot eller från dig för att visa vad som är ok.

Upp till toppen
Annons: