Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 1041 ggr
Fridaaaa
3/3/17, 4:17 PM

Ska på bröllop

Jag ska på bröllop till sommaren.

Och tänkte redan nu kolla efter kläder, då jag annars är ute i sista sekund hehe. Börja spana i alla fall. Klädkod vet jag inte ännu.

Men kruxet är: Jag är egentligen ingen klänningsmänniska och brukar ha svårt att hitta klänningar jag gillar.

Någon som vet sida med billiga klänningen som brukar passa till bröllop? Vill ju helst ha klänning i så fall som man kan ha annars med, ogillar att köpa plagg som används typ en gång.

Samt 

Tips på bröllopspresent till personer som har allt känns det som?
Max 500-600 kr.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Swadika
3/3/17, 4:26 PM
#1

Bonprix har jättefina klänningar i många olika färger och stilar, du kanske redan har kollat där men de brukar ha bra priser också :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Fridaaaa
3/3/17, 4:29 PM
#2

#1 Intkollat nu men kan kolla igen :)

Vad passar bäst till bröllop? Vet att det beror på klädkod såklart.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Swadika
3/3/17, 5:14 PM
#3

#2 Beror mycket klädkod som du sa, det enda som jag kommer på är väl att undvika vitt, svart och bara axlar om bröllopet är i kyrkan (men det vet du säkert redan) 😃

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Fridaaaa
3/3/17, 5:15 PM
#4

#3 Är utomhus och borgligt :) 
Men axelbandslöst använder jag inte i vanliga fall.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
3/3/17, 5:57 PM
#5

Bara man trivs. Som du minns på mitt bröllop var ingen speciellt uppklädd. De flesta män i kavaj. Kvinnorna någon klänning. Behöver inte vara något snoffsigt. Gubben hade även jeans under vigseln. Leta efter någon vanlig klänning du gillar.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
3/3/17, 5:58 PM
#6

#5 Får kolla vad de har för klädkod med :)
Nej ert var bra! :D Passade mig perfekt hehe :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
flocken
3/3/17, 6:02 PM
#7

#6 även att det var båtfärd 😁 Vi hade inte ens klädkod. Prata med dom o se hur de tänkt sig. Mycket lättare då o veta vad man ska leta efter

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
3/3/17, 6:04 PM
#8

#7 Ja haha! :P 
Ja jag frågade idag men fick bara svar "inbjudan kommer snart" så återstår att se :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jackiejohn
3/3/17, 11:05 PM
#9

Bubbelroom har många tjusiga prisvärda klänningar. Har själv köpt en därifrån som jag ska ha på ett bröllop i år där klädkoden är kavaj. Kristallshopen.se kanske ni kan hitta en fina minnes present? De har diverse olika Orrefors glasverk som handgraveras, de har en egen kategori för bröllop. Annars önskar sig en del pengar till bröllopsresan men då brukar det stå i inbjudan…

oh-la
3/4/17, 9:24 AM
#10

Beroende på hur brudparet bor, och hur nära ni står. Vi har gett bort fruktträd till nära vänner med ett kort med personlig text. Tanken är att dom planterar sitt träd nu, och så får det växa med dem. Lite symboliskt, och med ett kort med några fina personliga ord har det varit väldigt uppskattat. Förutsättningen är ju att paret bor i hus :P

Fridaaaa
3/4/17, 10:25 AM
#11

#9 Tack för kolla :) 

#10 De bor i lägenhet :) Annars hade det varit mycket god ide! :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sattyg
3/4/17, 10:39 AM
#12

När jag var på bröllop så gav jag champagneglas med personlig gravyr på, det var uppskattat med en personlig present som påminde om deras bröllopsdag. Ang klänning kanske en finare skjortklänning funkar beroende vad klädkoden säger, en skjortklänning kan man använda närsomhelst tycker jag och den går att klä upp och klä ner med skor och accessoarer osv. Alternativt en dressad jumpsuit kan funka om klädkoden inte är så formell.

Fridaaaa
3/4/17, 10:43 AM
#13

#12 Smart :) 
Jumpsuit använder jag dessvärre inte.
Vad är en skjortklänning?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Devya]
3/4/17, 11:15 AM
#14

#13 Googla. :)  Jag tycker dock inte att skjortklänningar känns särskilt passande för ett bröllop. Fast det finns säkert riktigt snygga skjortklänningar men jag har bara sett de som ser alltför "casual" ut och som man typ använder då man går till stranden. Sen igen måste nog du bara vänta på klädkoden för att veta vad som gäller.

Fridaaaa
3/4/17, 11:20 AM
#15

#14 Hittade sen. Nej håller med, passar inte riktigt på bröllop.
Som jag sagt innan: Vet att jag ska vänta, men kollar runt ändå innan :)  Kollar olika alternativ, så man har något ändå att "gå efter", när klädkoden väl kommer sen :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
3/4/17, 11:33 AM
#16

#15 Hehe, ja ursäkta men jag orkade inte googla själv och hålla på och länka! Lite lat är jag nog emellan. 

Jag har kanske sett typ en klänning som klassas som skjortklänning och som skulle passa till ett bröllop men det är nog svårt att hitta.

Linn Is The New
3/4/17, 1:46 PM
#17

Ha inget rött. Det är en gammal tradition, jag skulle inte heller bära vitt. Är väldigt traditionell, men vitt är brudens färg och rött symboliserar att man har legat med brudgummen 🤪

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Fridaaaa
3/4/17, 1:55 PM
#18

#17 Vitt är ingen risk :) 
Synd med rött  - för det gillar jag

Vilka färger är mest lämpliga? Orange, gul, lila och rosa går bort för min del :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Linn Is The New
3/4/17, 2:12 PM
#19

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Fridaaaa
3/4/17, 2:15 PM
#20

#19 Tack för länkarna! Långklänning, långärmat och blommigt går bort för min del :)  Vill ha långärmad att kunna ta av och på. Eller då jacka. Se vilket det blir.

(zalando är inte pålitlig enligt mig dock)

Men vet ungefär vilka modeller jag kan tänkas kolla efter! :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
oh-la
3/4/17, 9:59 PM
#21

#17, självklart kan man bära rött. Finns ingen klädkod som säger att man inte får ha det, och det är absolut ingen gammal tradition. Snarare nån skröna. Ts, gillar du rött finns det inget som hindrar :)

[Devya]
3/4/17, 10:04 PM
#22

#21 Håller faktiskt med där. Jag personligen ser inga problem med om någon av mina gäster på mitt bröllop skulle ha på sig rött. Jag skulle tycka det var festligt och snyggt. Sen igen kan det finnas de som tycker att den personen försöker stjäla uppmärksamheten från brudparet men sådant tycker jag är löjligt. :)

Om man är osäker kan man dock alltjämt fråga paret vad de tycker om saken.

[Devya]
3/4/17, 10:05 PM
#23

#19 Fanns ett par snygga klänningar där som jag själv vill ha nu.😍 Sen igen var några där kanske alltför simpla men jättefina för andra tillfällen. :) Jag måste också tacka för länkarna. Kanske faktiskt skaffar den ena klänningen. ;D

Fridaaaa
3/4/17, 10:07 PM
#24

#19 Är synd att den blå på halens och den sista där på zalando är långklänningar, riktigt snygga annars!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
3/4/17, 10:10 PM
#25

#24 Haha, jag fastnade också för den där blåa från Halens. :D Funderar på att kanske skaffa den och få den avkortad (min pojkväns gudmor brukar hålla på en massa med att sy). :)

tiger tok
3/5/17, 6:47 AM
#26

Vet inte huruvida det passar på bröllop, men turkos är ju en färg du kan ha!

Fridaaaa
3/5/17, 10:20 AM
#27

#26 Turkost är snyggt! :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Fridaaaa
3/5/17, 8:55 PM
#28

Fått veta mer nu - och de kommer bara ha vigsel borgligt med 2 vittnen, dem och den som viger. Sedan mottagning efter.
Så behöver inte vara något efter klädkod. Blev lite förvånad, men förstår hur de tänker. Så passar perfekt för min egna del också! :) 

Lättar för mig med, slippa tänka så mycket på det :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: