Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 830 ggr
Carronella1
3/3/17, 3:26 PM

Ögonfärg

Hej alla!

Jag har verkligen ingen aning vart jag ska skiva detta men testar här 😂

Jag har sen jag varit liten alltid haft mörkare färger än min syster. Jag har mörk mörk blont hår och mörka ögonbryn även väldigt mörka ögon. Medans min syter har ljusblont hår och nästan inte synliga ögonbryn alls om hon inte färgar de. Hon har även ljusare ögon än mig.

Nu är jag 15 snart 16 år och har märkt en stor förändring på mina ögon de senaste månaderna. Jag har alltid haft mörkt mörkt blåa/grå ögon men nu så är de mörk gröna med en nästan svart rand runt. (Eftersom mina ögon e så pass mörka så pass mörka så är randen inget man ser på långt håll men om man är nära ser man de lite. ) 

Jag tänkte höra med er om ni har någon erfarenhet att ögon ändrar färg i senare ålder (barns ögon brukar ju ändras upp till 5 års ålder, men aldrig hört talats om så mycket äldre än så). 

Kommer mina ögon ändras mer eller kommer de gå tillbaka till sina blå? (Men älskar gröna ögon så vill så gärna ha de kvar/mer😍.)

Vad beror ögonfärgs skiftning på? Har sökt överallt men hittar inget svar varken exakt denna färg jag har eller någons ögon som förändras i samma ålder som jag är i.

Djurälskaren Hjärta

Annons:
Carronella1
3/3/17, 3:31 PM
#1

Kan även lägga till att mitt hår har blivit extremt mörkt de senaste halvåret… hehe

Djurälskaren Hjärta

Aleya
3/3/17, 6:06 PM
#2

Om du kollar på äldres ögon så har många "tappat" färgen särskilt om dom har har blåa, melerade eller mer ljusbruna ögon. Så kan ju säga att ögonfärgen ändras på så vis genom livet. Håret kan ändras genom hormoner. Många blir mer mörkhåriga efter att ha varit gravida exempelvis. Och minns när jag gick i skolan att många som varit väldigt ljusblonda blev i puberteten mer mörkhåriga. Så skulle säga att saker ändras genom livet.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Linn Is The New
3/4/17, 1:47 PM
#3

Jag hade blåa när jag var yngre (cirka 10 år) är nu 15 och har extremt gröna ögon med en svart markerad cirkel runt om. Saknar inte heller mina blåa, förhoppningsvis får jag behålla min ögonfärg.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Milkshake
3/5/17, 3:14 PM
#4

Jag har alltid haft grönbruna (hazel) ögon men de senaste åren har det bruna försvunnit mer och mer och de är nästan helt gröna nu, med bara en smal brun ring runt iris.

Carronella1
3/14/17, 10:37 PM
#5

#3 Ja, men precis samma som för mig!!! 

#4 Ah, häftigt vad ögon kan ändra färg egentligen 😍 Fascinerande

Djurälskaren Hjärta

Surpan
3/15/17, 11:29 AM
#6

Drar en gissning om att du är ganska ung? :) Det är nämligen vanligt i puberteten med mörkare hår och en lätt förändring i irisen. I princip alla med blont hår blir mörkare innan de är vuxna. Det där med syskon med olika färger är helt normalt också. Jag har svart hår och bruna ögon och min syster är blåögd och ljusblond. Helt normalt. :)

/Surpan

Annons:
Carronella1
3/16/17, 8:57 PM
#7

#6 hihi skev att jag va 15 år (snart 16 år) i texten 😉

Djurälskaren Hjärta

Upp till toppen
Annons: