Annons:
Etikettoff-topic
Läst 960 ggr
Gladasvampen
2/23/17, 11:09 PM

Glömde tiden, kan jag ringa tillbaka?

Detta lär säkert vara en av de löjligaste frågorna någonsin men känner mig halvt stressad över detta. Blev uppringd idag av ett företag som frågade om jag ville komma på en arbetsintervju på måndag. De väckte mig (de ringde tidigt på morgonen) vilket gjorde att jag var lite halvt yr under samtalet. Jag trodde att jag skrev upp tiden men det gjorde jag inte, är helt övertygad om att det skulle vara klockan 15, men det kan egentligen vara vilken tid som helst. Vill såklart inte missa intervjun men samtidigt känns det som ett riktigt dåligt intryck att ringa tillbaka och säga att man glömde skriva upp tiden (skrev ju upp instruktioner, namn och telefon dock). Ska jag ringa imorgon och fråga om tiden? Eller ska jag avvakta och ringa på måndag morgon istället?

Annons:
Em_
2/23/17, 11:11 PM
#1

Ring i morgon så slipper du tänka på det hela helgen :)


Honestyisdead
2/23/17, 11:20 PM
#2

Förstår inte varför du skulle vänta till måndag? Ger ju samma intryck om du ringer imorgon.

Blanksteg
2/23/17, 11:20 PM
#3

Jag skulle ha sagt som det var, att jag var nyvaken under samtalet och glömde skriva upp tiden :)

Maria
2/24/17, 6:57 AM
#4

Det är klart att du ska ringa och fråga om tiden. Du behöver inte göra så stor affär av det . Säg att du vill dubbelkolla bara.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

SaraFag
2/24/17, 11:21 AM
#5

RIng och dubbelkolla idag, det är det bästa du kan göra :)

• SaraFag • Medarbetare på adopterade.ifokus •

Kalli
2/24/17, 1:47 PM
#6

Jag skulle inte heller dra någon lång utläggning om att jag var trött och missade att skriva upp tiden utan bara ringa och som ovan säga att jag ska på intervju på måndag och ville bara dubbelkolla tiden.

Halvt relaterat ringde ett bostadsbolag och erbjöd visning på en lägenhet, var men sedan intresserad fick man ringa ett nummer och meddela detta. Det var bara att trots upprepade försök lyckades jag inte höra numret och till sist blev det rejält pinsamt så jag tänkte att jag får lösa det på annat sätt.

Visningsdagen kom och jag var intresserad men kunde inte med att fråga uthyraren så frågade de andra där på visning om någon av dem hade numret, vilket ingen påstods sig ha inte hade utom en tjej som sa att hon nog hade det hemma. Så hon fick mitt nummer och skulle skicka det när hon kom hem. Och jag måste ha träffat på en väldigt ärlig människa för jag fick numret, även om hon lika gärna kunnat strunta i det och sluppit en "konkurrent".

Annons:
Gladasvampen
2/25/17, 1:21 AM
#7

Försökte ringa två gånger men fick inget svar så blir väl att ringa måndag morgon ändå. Tråkigt men inget jag kan göra åt.

Upp till toppen
Annons: