Annons:
Etikettsamlevnad
Läst 1490 ggr
Anonym
Anonym
2/10/17, 9:59 PM

Frågor ang förhållande och så

Har sambo sedan många år tillbaka.
Vårt förhållande är bra men, allting rullar liksom på i rutiner och vi gör sällan saker tillsammans. Ekonomin sätter nog främst stopp. Visst blir myskväll då och då med film men sällan mycket mer.

Vad kan man hitta på, när man har dålig ekonomi?

Tack vare detta blir sexlivet påverkat, då jag tappat sexlust pga detta. Han förstår inte detta, då hans inte minskat. Så inte så lätt för han att förstå hur jag känner kring det, även fast jag förklarar.

Men en annan sak med, har börjat tänka på hur det skulle vara att ha sex med vissa andra karlar. Sexfantasier - är detta normalt? Haft så i perioder, men inte tänkt på om det är normalt eller inte. Eller är det opassande? Samtidigt tänker jag "se men inte röra" och fantasier får man väl ha - även med partner - såklart inte under sex när det kommer till sånt. Eller hur tänker ni där?

Massa pladder från min sida. Hoppas på att kunna få svar kring detta :)

Annons:
Scorpio97
2/10/17, 10:17 PM
#1

För mig är fantasier okej även om man är i ett förhållande, men det beror ju även på hur man fantiserar. Att göra det om en kändis man vet att man aldrig kommer träffa känns mer oskyldigt än om det gäller en kompis eller arbetskamrat. Och jag skulle inte göra det när jag är med partnern, eftersom jag inte hade uppskattat om en kille fantiserar om någon annan medan han har sex/umgås med mig.
Men om jag inte haft sånna fantasier tidigare men nu fått tankar om andra, hade jag nog sett det som ett dåligt tecken. En sån förändring för mig skulle förmodligen innebära att något saknas eller är fel i förhållandet, och jag skulle försöka göra något åt det.

Vad man ska göra tillsammans vet jag inte riktigt. Har någon av er någon hobby? :) Om den ena har en hobby kanske inte den andra är superintresserad, men det kan ju ändå vara ett bra tillfälle att umgås.
Om du googlar på "billiga hobbies" finns det en del, något kanske ni kan prova tillsammans?


//Jessie

OlgaMaria
2/11/17, 8:43 AM
#2

Jag tycker det viktigaste för närheten i en relation är att man pratar med varann, om vad som helst. Inte jobbiga samtal utan de där förtroliga när båda bara känner sig fria att prata från hjärtat om ditt och datt. Så man kan fundera lite på vad man kan göra för att stimulera till mer samtal. Promenader är jättebra. Bara komma ut i naturen. Åk och handla tillsammans istället för själv. Gå och lägg er tidigare och ligg och prata en stund i sängen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Åsa S
2/11/17, 8:57 AM
#3

Vi gör massor av saker ihop, lagar mat, går på promenad, spelar sällskapsspel, går på loppisar, plockar Svamp på hösten, pratar med varann mm.

Anonym
Anonym
2/11/17, 6:52 PM
#4

#1 Nej inte under sex men annars, enstaka gånger, Nej under sex skulle jag inte acceptera heller.
Nej vi har inte samma hobbies.  
Får kolla in sen.

#2 Handlar varje vecka tillsammans. Och småprata innan läggdags gör vi ibland, men inte alltid vi har så mycket att prata om då, då vi pratar en del på dagen :) Och vi kan prata med varandra om vad som helst. Väldigt öppna mot varandra

#3 Hur fungerar det i köket? Jag kan mycket mer än min partner och vill gärna ha saker gjorda på mitt sätt. Men kanske borde släppa in han mer i det, om han vill? (tror inte han vill för han avskyr att laga mat).
Grejen är att mycket jag tycker är kul ycker inte han är kul och tvärtom.
Men vi tränar tillsammans i alla fall och pratar med varandra och så :) 

Sällskapsspel var länge sedan, bra ide! Har knappt några men får duga med de vi har :)

Åsa S
2/11/17, 9:44 PM
#5

Jag säger ofta vad han ska göra ofta när vi lagar mat tillsammans + man måste lära sig acceptera att nån gör saken på annat sätt ibland tycker jag han krånglar till det onödigt mycket men vill han göra på sitt sätt är det ok. Min man har tidigare varit gift med en kvinna som gjorde allt i köket men jag förväntade mig att han lagar mat ex. de lördagar då jag jobbar, så jag helt enkelt bara sa att du får laga maten dessa dagar så det är klart när jag kommer hem.  Han såg lätt chockad ut och sa jag har inte lagat mat sedan i hemkunskapen (han var 40+) jag visade honom hyllorna hemma med kokböcker och sedan fick han börja laga mat. Det är enstyrka i ett förhållande att båda kan laga mat, vad händer annars om du blir sjuk? Jag som alltid varit frisk blev allvarligt sjuk i våras och det är ju inte så att man bara glatt studsar upp ur sängen efter en magoperation och lagar mat, även om man fått åka hem. Jag hade svårt att bara klara av att sätta på kaffebryggaren och bre en smörgås på morgonen då han åkt till jobbet.

Hos mina föräldrar är det numera min far som lagar maten min mamma sa jag har lagat mat i alla dessa år nu är det din tur och min far är faktiskt riktigt duktig och har insett att han faktiskt gillar laga mat (även om det ju blev några missar i början). Tror ofta det är lättja hos många män det är enklare låta nån annan göra jobbet och sedan sätta sig till dukat bord.

Tips: Man kan ofta hitta en hel del sällskapsspel på second hand så det behöver inte vara så dyrt. Idag har vi spelat minicouronne.

[postmortum91]
2/12/17, 1:26 AM
#6

Dejtboxen.se Det har hjälpt mig och sambon med mer innehållsrika dejter

Annons:
[Tuulikki]
2/13/17, 3:35 PM
#7

Jag har märkt att jag och min sambo pratar om mer djupa saker när vi är ute på promenad. Vi gillar också sällskapsspel. När han lagar mat sitter jag jämte och babblar. Ibland förhör jag honom på grejer inför tentor. Vi handlar ihop. Tränar hund(arna) ihop. Åker och badar, både i simhall och ute på sommaren. Bara åker bil och lyssnar på musik och pratar. Packar lite kvällsmat och åker och sätter oss vid havet istället för att äta hemma.
Vi skriver en bucket-list ihop, det rekommenderas! Att drömma om framtiden, planera, spåna på idéer och så. Supermysigt🙂

Min sexlust är också noll just nu och min sambo förstår fullt ut och är självklart OK med det. Att han fantiserar om nån kändis eller onanerar gör mig ingenting. Själv är jag demisexuell och kan inte sätta mig in i att ha sex med någon jag inte känner starkt för - men det är för mig självklart att man får fantisera. Som någon nämnde är det ju inte jättekul om partnern fantiserar om någon bekant under tiden man ligger med varann, men att drömma om någon kändis är för mig ingen big deal.

Upp till toppen
Annons: