Annons:
Etikettoff-topic
Läst 829 ggr
vendelay
2/7/17, 7:55 PM

Posta paket

Jag ska skicka iväg en grej som behöver ligga i en kartong för att inte gå sönder. Komma använda "Brev Skicka Lätt" om det spelar någon roll.

Vad för kartong kan jag använda? Kan jag exempelvis använda en kattmatskartong eller måste det vara en kartong som är köpt av posten?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Honestyisdead
2/7/17, 8:11 PM
#1

Du kan skicka i vad du vill. Bara se till att det är väl packat och bra adresslapp på.

[Tuulikki]
2/7/17, 8:20 PM
#2

Du kan paketera det hur du vill så länge det inte väger över 1kg🙂

Såhär står det på PostNords hemsida gällande "Skicka Lätt"

"Det du skickar får vara skrymmande, det vill säga tjockare än 3cm och bredare än 25cm. Dock max 60cm långt." 🙂

kattöga
2/7/17, 8:28 PM
#3

Kolla Schenker (Skicka direkt eller Skicka enkelt, tror jag det heter) också. Dom har oftast billigare frakt. Tar några dagar men om man är ute i god tid så kan det vara värt det!

Och som sagts ovan, du kan förpacka i vad du vill. 
Om det ska gå som brev via Postnord, så tror jag att förpackningen inte får vara tjockare än 3 cm. 

Jag bokar alltid frakt via deras hemsidor för att se vad det faktiskt kommer att kosta. Då får man printa ut en frakthandling som man fäster på paketet. Det kan också göra att fraktkostnaden blir lite billigare. Men som sagt, Schenkers tjänst för privatpaket är oftast bra mycket billigare.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

vendelay
2/7/17, 8:36 PM
#4

Tack!

Det är inte jag som betalar frakten, jag ska sälja en grej så köparen betalar frakten och ville ha Postnord. Men jag ska absolut komma ihåg det till när jag själv eventuellt kommer betala frakt! 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Ria74
2/8/17, 10:52 AM
#5

Tänk på att tejpa rejält och då menar jag mer eller mindre inbrottssäkert 😉

Har fått brev och paket mer än en gång som varit sönder i en kant t.ex och  innehållet har försvunnit 😕

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[xMondSy]
2/8/17, 11:23 AM
#6

Jätte viktigt! Emballera väl och tejpa paketet så att allt verkligen stannar kvar. Se helst till att paketet tål ett fall på ca 1m höjd utan att innehållet förstörs. Har jobbat på posten själv några gånger och pakethanteringen kan vara hemsk. När man även jobbat där så märker man fort att folk nästan förväntar sig att ex. En ram med glas ska komma fram helt när det bara är täckt av ett lager presentpapper..

Annons:
vendelay
2/8/17, 1:34 PM
#7

Tack för tipsen! Jag kommer definitivt paketera och tejpa rejält. 👍

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: