Annons:
Etikettkillsnack
Läst 1827 ggr
[MissMisery]
2/4/17, 3:53 AM

Vad tänker killen - jag sminkar mig inte.

Jag har länge inte sminkat mig och ändå haft folk intresserade har inte tyckt smink vart en sån big deal, men nu har jag fått ett nytt kärleksintresse och jag vill göra mig fin inför honom, jag är rädd att han ska anse mig "slafsig" om jag inte sminkar mig han har inte direkt nämnt något men märker att han föredrar smink när jag ställt vissa frågor, hur gör ni med smink? jag tycker nästan jag ser värre ut med smink även fast dem flesta ser bra ut i det.. vill liksom inte göra något jag inte är bekväm med.

Annons:
Florrpan
2/4/17, 4:21 AM
#1

Du svarade på frågan själv. Gör inte något du inte är bekväm med.

Sminka dig absolut inte bara för att du tror han gillar det mer, och sminka dig inte för hans skull. Kan säga med 99% säkerhet att han inte ser dig som "slafsig" bara för att du inte sminkar dig. Ett leende är det finaste du kan bära, och det är inte sminket som kommer fånga hans hjärta.

Nu är jag inte kvinna. Men som den kille jag är har jag aldrig förespråkat smink eller uppmuntrat min sambo till att sminka sig. Det är inte min sak att blanda mig det. Jag gillar min sambos utseende som det är. Sminkar hon sig är det upp till hon, och hon gör det aldrig för min skull.

Lia
2/4/17, 5:02 AM
#2

Enda gångerna jag sminkar mig är det för att jag tycker att det är roligt att experimentera med färg och tekniker. Men det är alltid bara för min skull. Sen bryr sig inte min kille om jag sminkar mig eller ej, han vill bara att jag ska vara glad oavsett :-) Gör det som gör dig glad! Sen är jag rätt säker på att han, precis som resterande av oss, har mörka ringar under ögonen och röda fläckar lite varstans. Inte skulle han börja täcka dem för din skull. Så var bara dig själv! :-)

[rumelle]
2/4/17, 7:29 AM
#3

Om han inte gillar dig för att du inte sminkar dig så är han inget att ha. 
Jag har oftast smink men inte alla dagar. Min man tycker jag är fin oavsett.

pyromanen
2/4/17, 8:48 AM
#4

Var dig själv! Försök inte göra om dig till något du tror han gillar bättre.

Åsa S
2/4/17, 9:12 AM
#5

Sminkar mig inte alls hade inte ens smink när jag gifte mig min man älskar mig som den jag är. Och att ha smink är inget jag trivs med och man måste trivas med sig själv det är den allra viktigaste grunden i ett förhållande. Skulle han vilja du ändras och blir nån annan än den du är så är han inte rätt person.

[Lilyz]1
2/4/17, 10:45 AM
#6

Jag är sån som sminkar mig nästan varje dag men det är enbart för att det är ett av mina intressen. Hemma inför min pojkvän är jag alltid osminkad.

 Skulle han inte tycka om dig för den du är så är han ändå inget att ha. Var dig själv och se vad som händer. 🙂

Annons:
OlgaMaria
2/4/17, 6:14 PM
#7

Tycker du svarar bra på dina frågor själv. :) Gör det du är bekväm med! Och ge dig själv tillåtelse att avgöra själv om du vill ha smink eller inte. Det är vackert när man tror på sig själv och agerar utifrån vad man själv vill.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

vendelay
2/4/17, 9:40 PM
#8

Jag sminkar mig i stort sett aldrig. När jag vill vara lite "fin" brukar jag ha mascara och ibland eyeliner. Jag har aldrig varit med om att någon kille sagt något negativt om det (jag är 22 och hade min första pojkvän när jag var 13 så har några års erfarenhet i alla fall 😃).

Gör det du vill göra. Om du känner dig fin och bekväm i kjol - ha en kjol! Om du föredrar tennisskor - använd såna! Om du vill sminka dig och bära klackar och korta klänningar - gör det! Men gör det inte för att imponera på någon annan för det kommer bli väldigt jobbigt när du inte längre orkar låtsas vara någon annan.

Du är bra precis som du är.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[MissMisery]
2/5/17, 4:15 AM
#9

Fina ni är☀️

så många kloka ord som jag redan visste om…

men i början när man är kär vill man ju verkligen vara en bättre version av sig själv, men kommer vara mig själv och om han inte accepterar det så är han ju inte rätt.

[Lilyz]1
2/5/17, 10:46 AM
#10

#9 Om du verkligen vill göra dig lite extra fin så gör det på ett sätt som passar dig, måste ju inte vara smink. Kan ju räcka med fina kläder, fin frisyr eller kanske bara något litet smycke. Jag vet att man kan känna sig mer självsäker om man själv känner sig fin och det kan ibland hjälpa lite på traven förutsatt att man är bekväm med det. 🙂

setfree
2/6/17, 12:57 PM
#11

#9 Jag är man och kan säga att sminket är inte det första man tänker på. Du är inte slafsig.

Ge honom någon försiktig komplimang och om du kan skratta med honom har du kommit långt. Ett leende är inte fel. Män är ungefär som kvinnor, vi vill kunna känna oss lite speciella och utvalda. 

Om du gillar honom kommer han att märka det. 🙂

flocken
2/8/17, 7:39 AM
#12

Man klär sig hur man vill. Sminkar sig om man vill. Jag sminkar mig varje dag. Känner mig blek o glåmig annars. Fredag o lördag fixar jag mig alltid xtra. Både för min skull o min mans skull. Har arbetskläder 6-18 varje dag. Leggings, kjol, linne, t-shirt, benvärmare. Fullt med hundhår. Driver hunddagis. Vi är inne på vårt 13nde år.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Moa1994
2/10/17, 12:26 PM
#13

Min kille fattar sej inte på smink säger han xD jag brukar inte ha det så ofta, ibland lite maskara o sen om de e nåt speciellt så blir det hela kittet, då är jag lika fin säger han som när jag går i arbetskläder o svart i ansiktet av svetsrök xD Varit tillsammans i 2 år.

Annons:
Upp till toppen
Annons: