Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 869 ggr
TummenUpp
2/2/17, 5:43 AM

Hur påverkas man av psyket...?

Hej!
Jag har lidit av ångest i många år och det senaste halvåret har varit värre än någonsin då jag  även börjat lida av stress.
Och när det kändes som att livet inte kunde bli mycket sämre så hände det…min hund, min allra bästa vän, gick hastigt bort.

Givetvis tog det väldigt hårt på mig och påverkade mig på många sätt.
Men bara ett par nätter efter det som hände så vaknade jag upp mitt i natten i ren panik.
Jag var helt säker på att jag skulle svimma, men det kanske inte är konstigt om man ligger och sover och plötsligt flyger upp på det sättet 😉Oavsett vad så hände inget, men det gjorde mig skärrad.

Ända sen dess (ungefär 2-3 veckor sen) så har jag kunnat vakna upp vissa mornar och känt mig alldeles svag och ja, nästan lite svimfärdig.
Jag vill verkligen tro att detta "bara" är psykiskt då det inte känns rimligt att jag skulle få fysiska åkommor nu efter allt som hänt. I så fall vore det en märklig slump!

Men anledningen till att jag skriver detta meddelande nu mitt i natten är för att jag nyligen vaknade upp. Dels med en jobbig spänningshuvudvärk och dels med nya synrubbningar/känslor som skrämt upp mig.
Så jag tänkte helt enkelt höra om kanske någon här känner igen sig eller vet hur pass mycket psyket faktiskt kan påverka våra kroppar 🙂

Annons:
[rumelle]
2/2/17, 5:49 AM
#1

Synrubbningar i kombination med huvudvärk låter som migrän tycker jag. Och det kan ju utlösas av stress.

Honestyisdead
2/2/17, 1:23 PM
#2

Jag hade gått till läkare för att utesluta farliga saker om jag hade synrubbningar och huvudvärk.

IaMiaMaria
2/3/17, 11:44 AM
#3

Du beskriver ju lite olika saker. Att vakna upp med panik kan ju absolut vara ångest och stress och man kan ha drömt nåt konstigt som man inte kommer ihåg.

Men att vakna upp på natten med huvudvärk och synrubbningar, det är symtom man bör kolla upp, iaf om det händer vid fler tillfällen än ett.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Luisa
2/3/17, 11:12 PM
#4

Alla de saker och lite till upplevde jag under en period av mycket stress. Vaknade mitt i natten av huvudvärk, bet ihop käkarna under natten väldigt hårt, fick sämre syn, blev ljuskänslig, fick migrän, var (är) konstant trött, och mm. Jag skulle råda dig att gå till BUP eller vuxenpsyk beroende på hur gammal du är för att få hjälp med att hantera stressen. Låt det inte gå så långt som jag gjorde, för vissa av symptomen kan bli mer eller mindre permanenta. Ta hand om dig Ts!

Upp till toppen
Annons: