Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 570 ggr
vendelay
2017-01-30 22:31

Skönhetsbehandlingar som vegan?

Har funderat en massa på detta och tänkte att någon här kanske har någon information? Glad Finns det veganska skönhetsbehandlingar? Jag tänker exempelvis på ögonfransförlängning, ögonbrynsfärgning, vaxning av olika kroppsdelar och allt möjligt liknande som ni kan komma på. 

Undrar också om laserbehandlingar för att ta bort hårväxt är veganskt? Eller om det kanske används någon olja eller kräm som av någon anledning inte är vegansk?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Scorpio97
2017-01-30 22:55
#1

För vaxning kan man använda sockervax, det innehåller bara socker och citronsaft. Finns recept/instruktioner om man googlar och jag har hört att även vissa salonger (heter det så?) använder sockervax.
Har tänkt prova att göra det hemma men det har inte blivit av än, men jag har hört att det fungerar väldigt bra :)

Egen kroppsskrubb kan man göra på socker och valfri olja. Jag har även provat salt istället för socker och tycker det fungerar bra när man vill ha en "mildare" skrubb.

Bleka håret kan man göra med citron eller kamomill. Färga kan man göra med kaffe eller te. Jag fick dock inga större resultat när jag provade te/kaffe, men det verkar bero väldigt mycket på ens hår också så det kanske fungerar för någon annan.


//Jessie

Upp till toppen
Annons: