Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 972 ggr
[something_good]1
2017-01-28 10:45

Självmordsbenägen(?) (x)

Hej.

Jag tror jag är självmordsbenägen, har tappat lusten till allt. Jag äter inte längre riktigt och det jag väl får i mig saknar näring, dagarna blir mest att ligga i sängen (jag har psykiska diagnoser och räknas inte som arbetsduglig för tillfället) när jag väl kommer ut så känns benen så tunga, jag kan inte njuta av att solen skiner eller om jag dricker en god dricka, det är som att solen inte värmer och drickan inte smakar. 

Hade jag kunnat sova bort tiden hade det vart hjälpsamt men sömn är långt ifrån alla förunnat, i perioder sover jag nästan inget andra perioder sover jag så mycket att jag får ont i kroppen.

Pratar med en psykolog men dem ger mig knappt någon tid är ingen dem prioriterar, har absolut ingen i mitt liv. Jag funderar allvarligt på självmord, jag orkar inte lida längre. Hur ska jag göra?

Annons:
Bill&Bull
2017-01-28 10:52
#1

Har du depression? Du ska absolut inte ta ditt liv! Även om det inte verkar så nu så kan du bli bättre! Har du en psyk mottagning du kan ringa till och prata?

||My Love For Animals Is Immortal||

lizton
2017-01-28 11:04
#2

Om inte psykologer hjälper - kanske ett samtal med en präst eller någon annan inom kyrkan kan hjälpa dig?  Det brukar finnas jourhavande präster att prata med i mellanstora och större kommuner.  Vet ej om du är medlem i kyrkan, men du kanske kan be om ett samtal ändå.  Frikyrkor finns också och de kan också ha stödjande samtal. 

Du får inte ta ditt liv! När du varit längst därnere kan det bara bli bättre.

IaMiaMaria
2017-01-28 11:07
#3

Om man har tankar och eller planer på självmord ska man kontakta en psykiatrisk akutmottagning då det är dom som kan hjälpa en att må bättre i det fallet, även ha koll på en dygnet runt så att man inte gör sig själv illa.

Vet man inte vart man ska vända sig kan man ringa 1177

I akut situation där man är på väg att göra något så kan man också ringa 112.

Det finns hjälp att få.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Calcifer
2017-01-28 11:14
#4

Du ska absolut ta upp detta med din psykolog, för du har rätt till en högre prioritering om det är så här illa. Känns det tungt att få ut orden så kan du t:ex skriva ner dina tankar och känslor i ett brev som du ger henom. Du kan även chatta anonymt via t:ex mind.se, och om du är osäker på vart du ska vända dig för att få hjälp kan du som redan nämnts ringa 1177, eller rakt av googla på självmordsbenägen + din stad.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
2017-01-28 13:13
#5

Ja ta till dig råden du har fått. Och avboka resan. Det går inte att fly från sitt mående även om man vill och det känns som att allt blir bättre i ett annat land. Talar av erfarenhet.

ks172
2017-01-29 17:23
#6

Du får skicka pm om du vill skriva av dig.


Annons:
Agafia
2017-01-29 18:04
#7

Kontakta psykakuten är mitt råd , du behöver proffesionell hjälp omgående .

[something_good]1
2017-01-30 02:16
#8

#5 Resan till USA? du menar mina trådar på resor.ifokus?den handlar inte om att fly mitt mående direkt den är planerad sedan ett tag, har en hel del jag alltid velat se där och ett speciellt ställe jag länge vart intresserad av. Men fattar vad du menar, känns bra dock att ta en paus från sverige.🙂

[something_good]1
2017-01-30 02:17
#9

och ja ni som vill kan skicka privat meddelande 

om någon vill skriva med mig

Upp till toppen
Annons: