Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1155 ggr
emeliiiiieee
1/18/17, 8:49 PM

Åka tåg till operation?

Är det en smart idé att åka tåget till min operation? 

Operationen sker i Uppsala och jag är från Gävleborg. Har inget annat sätt att komma ner än tåg. Känns väl inte som den smartaste idén men kan det bli nån fara?

Annons:
Herveaux
1/18/17, 8:56 PM
#1

Om det är Upptåget du ska åka så känns det spontant som en "mjukare" transport jämfört med buss eller bil. SJ-tågen tycker jag är lite ryckigare och skumpigare än Upptåget, men det borde väl inte vara någon fara det heller?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Honestyisdead
1/18/17, 8:58 PM
#2

Vilket sätt skulle vara bättre tänker du? Hellre tåg än buss känner jag.

emeliiiiieee
1/18/17, 8:59 PM
#3

Tänkte mer på eftersom man måste descutanduscha osv. Om det kan bli orent igen eller hur det funkar när det är så mycket andra människor omkring en.

Aleya
1/18/17, 9:05 PM
#4

Du kan inte få bo på patienthotell från dagen innan du ska opereras?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
1/18/17, 9:07 PM
#5

#3 Kan du inte göra det på sjukhuset?

emeliiiiieee
1/18/17, 9:19 PM
#6

#4 Har inte kollat det men eftersom det är vård i ett annat landsting som jag valt själv så tror jag inte det. 

#5 Måste höra det imorgon. Borde funka

Annons:
Honestyisdead
1/18/17, 9:23 PM
#7

#6 Ja det hade ju varit det bästa sättet känns det som just eftersom du åker kollektivt. Hoppas det går :)

Åsa S
1/18/17, 9:55 PM
#8

Det var inget problem när jag opererades sist jag tog bussen och sedan fick jag duscha på sjukhuset innan operationen. (+jag duschade och tvättade håret dagen innan hemma) de ville egentligen att jag skulle komma kvällen innan operationen men jag jobbade kväll och de ändrade min operationsdag med så kort varsel. Jag fick ändå vara där och vänta på att få en plats i runt 5 timmar när jag väl var där på morgonen.

Sindri
1/19/17, 10:20 AM
#9

Descutan  är främst till för att rena dig från dina egna bakterier. Det du har utanpå huden skall inte komma in i kroppen. Det är därför du skall ta rena kläder och rena lakan. Men du kan ju använda dina ytterplagg som vanligt. Det värsta med det där medlet är att man blir så torr och inte får smörja in sig.
Att åka pendeltåg inom Stockholm är inga problem, så från Gävle till Uppsala borde gå bra det med.

Och du får säkert duscha på sjukhuset igen för att få bort det du fått på händer och i ansikte.

Maria
1/19/17, 10:24 AM
#10

När jag har opererats så har jag gjort sedvanliga duschar hemma men den sista har gjorts på avdelningen innan operation så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

emeliiiiieee
1/19/17, 10:54 AM
#11

#10 Jag har aldrig fått göra nån dusch på sjukhuset innan operation utan alla har jag fått göra hemma. Så blir det nu med då dom inte kunde erbjuda dusch innan operationen.

Honestyisdead
1/19/17, 10:59 AM
#12

#11 Vad konstigt.

Maria
1/19/17, 11:00 AM
#13

#11 När jag tänker efter så de gångerna jag opererats så har jag blivit inlagd kvällen före. Så jag har duschat hemma och på sjukhuset så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
ApanAnn
1/19/17, 8:25 PM
#14

Det beror på vad det är som ska opereras också. Området som ska opereras kommer att tvättas med någon typ av desinfektion innan operationen, och du kan alltid tvätta händerna ordentligt när du är framme.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Upp till toppen
Annons: