Annons:
Etikettkillsnack
Läst 1510 ggr
Blueberry95
1/9/17, 5:44 PM

Jobbigt med killar

Hej! Känns inte riktigt som att jag har ett specifikt problem, men skulle vara skönt att snacka med någon i samma sits. Har i lite över en månad träffat en kille som jag verkligen tycker om. Han är lite äldre så har sagt nu att han inte vill fortsätta dejta, för att vi har för olika liv. Vi har pratat om det och bestämt att bara vara vänner. Trodde inte jag hade så mycket känslor som jag känner att jag har… jättejobbigt och jag vet inte hur jag ska hantera besvikelsen och sorgen. Någon som har tips?

Annons:
Honestyisdead
1/9/17, 5:47 PM
#1

Tänk på vilken tur det är att han sa det redan efter en månad så du inte fick djupare känslor.

Tillåt dig vara ledsen ett tag. Se till att hitta på saker med vänner och familj.

mangemani4
1/9/17, 6:01 PM
#2

har väl hänt de flesta antar jag, både att någon gör det mot en själv och att man själv gör det mot någon annan, att man börjar dejta, känner att det inte känns rätt i ett tidigt stadie och förklarar att man inte vill längre, inget fel eller konstigt med det, fel hade det varit om han i månad efter månad, kanske tom år efter år, gått runt och känt att det inte kändes rätt men inte vågat berättat det för dig utan istället uthärdat och låtit dig tro att han älskade dig och verkligen ville. det är bara att acceptera och gå vidare och vara glad över att han för det första förklarade för dig och att han sa det direkt. och det tror jag nog du kan göra för sådana extremt starka känslor som hindrar en från att gå vidare utan problem hinner man inte bygga upp för en annan människa på bara 1 månad.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Aleya
1/9/17, 6:19 PM
#3

Ibland blir det bara inte som man vill. Jag har både varit den som sagt åt killar att vi är för olika och varit den som fått höra det. Det är livet helt rätt och slätt. Man får se det ljusa i att det är tur att det sägs tidigt. Det är bara gå vidare.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

setfree
1/10/17, 10:09 AM
#4

Ursäkta att jag som man skriver här.  Hoppas det är OK.

Jag blev dumpad för många år sedan efter ett längre distansförhållande. Det var inte så kul. Det är sällan kul när det tar slut. Jag vet hur det känns. Ibland får man bara bita ihop och sörja ett tag. Det gör ont men går över.

Med facit i hand nu många år sedan kan jag konstatera att jag är så tacksam över att hon gjorde slut. Det hade inte fungerat då vi hade för olika värderingar. Hon förstod det bättre än mig. 

Känslorna går över och du kommer med stor sannolikhet träffa någon annan som passar bättre. 🙂

Halvdansken
1/10/17, 5:12 PM
#5

Det finns fler. Och med stor sannolikhet kommer det hända igen, och du kommer säkert att bryta upp med några. Del av livet.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Devya]
1/10/17, 6:56 PM
#6

Såklart det känns lite att bli dumpad. Det kanske också känns lite värre just för att man blev dumpad, om du förstår vad jag menar.

Man överlever. Försök hitta andra saker att fokusera på. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: