Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2834 ggr
Anonym
Anonym
12/30/16, 11:43 PM

Skilja mig!

Jag gifte  mig som 18 år, ni hör själv hur ungt det var. Vi gifte oss borgerligt.

Ivarjefall jag känner att jag måste skilja mig nu, är idag 22 år jag gjorde ett val som var baserat på mitt psykiska mående som 18 jag vill inte längre vara styrd av vår relation. 

Vet någon hur man gör på enklaste sätt för att skilja sig?

Annons:
[AnimeV4]
12/30/16, 11:55 PM
#1

På vilket sätt känner du dig styrd av relationen? Relationsbaserade saker eller rent juridiska?

Aleya
12/31/16, 12:05 AM
#2

Man kan väl bara på ett sätt om man vill skilja sig juridiskt. Men du kanske menar att säga till killen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonym
Anonym
12/31/16, 12:11 AM
#3

Undrar över både, hur ska jag säga till killen och hur skiljer jag mig annars skickar man in papper eller går till något kontor? Kan någon eventuellt länka eller så kanske jag bara kan googla?

Tänker bara säga som det är för mig, vi har båda psykiska besvär gifte oss för tidigt och har nu efter cirka 4 års äktenskap börjat krascha ordentligt om vi ens ska fortsätta vill jag inte vara "bunden" till honom om kärleken börjar dö.

Aleya
12/31/16, 12:25 AM
#4

Säg hur du känner och det är bäst att googla på hur man skiljer sig

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonym
Anonym
12/31/16, 8:29 PM
#5

Hittar inte riktigt hur man skiljer sig, brukar vara bra på att googla?

Måste man gå till domstol, eller är det bara papper? vi båda kommer vilja skilja oss!  om någon vet en länk skulle det hjälpa.

Aleya
12/31/16, 8:31 PM
#6

#5 antar att det är detta: http://www.domstol.se/Familj/Skilsmassa/ Sen måste ni fixa hur ni ska bo och dela upp saker.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Upp till toppen
Annons: