Annons:
Etikettung-kvinna
Läst 1209 ggr
Anonym
Anonym
2016-12-23 14:48

Vad ska jag göra?

Igår, sista dagen innan jullovet i skolan kom en kille som går i klassen över fram till mig och frågade om jag hade snapchat. Jag var ensam och hans killkompisar stod en bit bort. Jag vågade inte säga nej och gå därifrån, eftersom att han antagligen visste att jag hade det. Jag fick skriva in mitt namn på hans mobil men jag la aldrig till honom utan blockerade honom istället. Idag på morgonen hade han hittat min instagram och han skrev och frågade varför jag inte hade accepterat hans vänförfrågan, vad ska jag svara?

Jag vet inte ens vad han heter och har ingen aning om hur gammal han är, minst 2 år äldre än mig iallafall. Både jag och mina kompisar har märkt att dom brukar stå och kolla på oss jättelänge, alltså han och hans kompis. Går vi förbi följer dom oss med blicken vilket känns ganska obehagligt. Han går dessutom med halva skjortan uppknäppt. Det känns inte bra att vara i skolan när dom är där, och jag vill verkligen inte ha någon kontakt med någon av dom alls. Men jag vet inte hur han reagerar när jag bara struntar i honom och inte svarar på det han skriver…

Annons:
Honestyisdead
2016-12-23 15:51
#1

Säg att du bara har folk dy känner på dina sociala medier.

Linn Is The New
2016-12-25 17:29
#2

Eller så ger du honom en chans. Om du inte känner honom så kan du ju åtminstone skriva lite basic med honom istället för att blocka och dissa totalt. Och om han senare visar något skumt beteende kan du ju blocka och sedan i fortsättningen ignorera honom. Om han nu skulle komma fram och säga "Hej" behöver du ju inte gå därifrån men kanske bara avisa lite snyggt.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

pyromanen
2016-12-25 19:19
#3

#2 ts skriver ju att hon verkligen inte vill ha någon kontakt. Då ska hon inte "ge det en chans" utan säga nej tack.

Anonym
Anonym
2016-12-25 21:05
#4

Jag skrev att jag inte ville ha kontakt med honom vilket han inte lyssnade på. Han skrev att jag visst kände honom, för att han hade sagt vad han hette och hur gammal han var. Vet inte om han ens fattade det jag skrev och jag vet inte riktigt vad han skrev heller för han kan inte svenska så bra. Men jag vet att han fattade att jag skrev nej flera gånger och att jag inte ville fortsätta skriva med honom men han fortsatte och tyckte att vi kunde lära känna varandra. Han skrev att han var så kär i mig och att han aldrig hade sett en tjej som mig. Men vi har varken träffats eller ens pratat med varandra innan, då tycker inte jag att man kan vara så kär i någon. Efter att jag hade skrivit att jag ville prata med honom mer flera gånger blockerade jag honom. Efter det gjorde han ett helt nytt instagramkonto bara för att kunna skriva till mig, blockerade det också. Så nej, jag tänker inte ge honom en chans…

Honestyisdead
2016-12-25 22:53
#5

#4 Bra att du blockerar. Fortsätter han göra nya konton borde du prata med din lärare.

SuperLimm
2016-12-27 11:00
#6

#4 Om det är på instagram han skriver massor till dig kan du alltid göra den privat så att han inte kan skriva till dig hur som helst, eller se dina bilder.

Mvh Linn

Annons:
Falurven
2016-12-29 11:58
#7

#0 #4 Hemskt att han inte respekterar att du inte vill. Jag tror som Hera att det kan vara smart att prata om detta med någon vuxen du litar på, för det han gör är inte okey.
Det känns nästan som trakasserier vid det här laget?

Han ska respektera att du inte vill ha kontakt med honom även om du inte vågade säga ifrån första gången. Och även om du vet om vad han heter, för det hjälper ju ingen att lita på någon. Så bara för att han är "kär" i dig så måste du vilja lära känna honom? Really? No way….
OM han verkligen uppskattar dig så som han aldrig uppskattat någon annan förut, varför visar han det då inte med sitt beteende? Han beter ju sig som att du är villebråd och som att han har rätt att lära känna dig hur du än känner om saken. Då behandlar han dig ju inte som den mest speciella tjejen han träffat!

Fy, när människor är såhär påträngande redan från första början så får man ju känslan av att nått står fel till med empatin eller något..

Mvh Nathalie

Agafia
2016-12-30 00:27
#8

Håller med#7 . Prata med någon vuxen om det så du får vara ifred . Det är inte ok att göra det han gör.

Anonym
Anonym
2016-12-30 01:38
#9

Jag har privat instagram. Såg att han har blockerat mig också nu så förhoppningsvis fattade han vad jag menade med att jag inte vill ha någon kontakt med honom. Hoppas att han tycker att jag var elak som bara tog bort honom, då kanske han slutar gilla mig också :)

Upp till toppen
Annons: