Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1241 ggr
Anonym
Anonym
2016-12-18 19:54

Lång mens

Hej, jag håller på att bli galen. I november hade jag mens i 8 dagar från den 14-22 november. Sedan fick jag bruna flytningar den 1 december och sedan runt den 3 fick jag mens. Den slutade 12 december ungefär men jag har fortfarande bruna flytningar! Alltså har jag haft typ mens sedan 1 december alltså i SJUTTON DAGAR!! Hjälp mig ! Vad ska jag göra? Bor inte i Sverige så kan inte köpa svenska mediciner

Annons:
Honestyisdead
2016-12-18 19:55
#1

Börja med att uppsöka Gyn och kolla upp det.

Aleya
2016-12-18 19:57
#2

Tar du nått preventivmedel? Men säger som #1 uppsök gyn

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Frosstis
2016-12-18 19:58
#3

Nej tar inte preventivmedel

RobinEH
2016-12-18 20:13
#4

Jag tror att anonymfunktionen trasslade lite där för dig. 

Är du möjligtvis tonåring? Det kan nämligen uppstå mellanblödningar pga att hormonbalansen inte riktigt är i balans. Oavsett så bör du gå på en undersökning för att utesluta andra anledningar så som infektion, endometrios och polyper.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Frosstis
2016-12-18 21:49
#5

Menade inte att vara anonym i ts Är 18 år. Och gissa vem som fick vanlig mens nu igen :-) jag. Men jag kan inte gå på undersökning för bor som sagt inte i Sverige är på utbytesår

Honestyisdead
2016-12-18 21:56
#6

#5 Du får läkarvård även utomlands när det behövs. Så du kan och bör gå till vården.

Jag har varit hos läkare i många länder.

Annons:
Frosstis
2016-12-18 22:11
#7

Men asså kommer inte gå till läkarn. Ville bara veta om ni vet vad som är fel, om ni haft det såhär och så..

Honestyisdead
2016-12-18 22:41
#8

Det är dit du måste gå för att ta reda på vad som felar. Ingn här kan säga det förstår du väl.

Även om någon haft liknande symptom finns det inget som garanterar att det är det du har. Du måste till läkare om du är rädd om dig. Är det någon infektion kan det gå illa.

Frosstis
2016-12-18 22:57
#9

Imorgon ska jag gå till Apoteket och fråga om de har någonting

Honestyisdead
2016-12-18 23:02
#10

De kan inte råda till något. Är de utbildade kommer de råda dig att uppsöka vården för att ta reda på vad som är fel. 

Det finns inget receptfritt som botar onormala blödningar av outredd anledning.

Åsa S
2016-12-18 23:10
#11

Du måste gå till läkare även om du inte är i sverige, åker man utomlands måste man gå till läkare i landet man är i ifall man får medicinska problem, annars bör man nog åka hem ifall man inte klarar det. Det är ju jättedumt att bli jättesjuk, steril eller i värsta fall dö ifall det är början på nån infektion som måste behandlas av läkare. Det finns ingen mirakelmedicin som de kan ge dig på apoteket utan att du fått nån diagnos.

[Devya]
2016-12-19 07:33
#12

Om det finns en risk för att du kan ha en könssjukdom är det väldigt viktigt att kolla upp dig. Det kan även vara bra att testa och se om du är gravid, ifall du nu har haft sex.

Annars kan mensen vara lite knasig utan att det behöver betyda att du är sjuk eller skulle råka bli gravid. 

Tror nog inte det här är ett så pass allvarligt problem i ts fall, alltså det med mensen. Visst kan vi ju inte säga det med absolut säkerhet men jag tror att risken för att hon dör eller blir steril är lika med noll åtminstone.

Man får ju dock hoppas att ts går till sjukhuset om hon får allvarligare problem. Man måste ju sluta vara tramsig och ta itu med saker och ting då man är 18 år. Då man är 18 år är man ju ändå vuxen så om man oroar sig över att något kan vara fel så är det bara uppsöka vård.

Honestyisdead
2016-12-19 07:37
#13

#12 En infektion kan sluta väldigt illa. Vet inte varför du känner att du kan säga att riskerna är lika med noll. Du vet lika lite som alla andra.

Om mensen plötsligt förändras så drastiskt är rådet att man går och kollar upp det eftersom det kan bero på många olika saker. En del allvarliga.

Annons:
[Devya]
2016-12-19 16:46
#14

#13 Javisst, men jag sa endast min åsikt att jag tror inte att det behöver alls vara något farligt att mensen är konstig. Jag blödde en gång i en hel månad och det var bara en gång som det hände. Har inte hänt igen sen dess och det var inget fel på mig enligt gynekologen då jag ringde upp och frågade om jag borde komma in för en undersökning (och nej, tog inga preventivmedel). Jag skulle vänta och se om det hade gått över efter en tid och om inte så fick jag komma in. 

Så det behöver inte alls vara något fel på ts heller. Men såklart, tar ts min åsikt om saken som ett professionellt råd så är ju hon inte särskilt smart och borde hålla sig borta från forum helt och hållet. 

Sen skrev jag ju att vi inte kan veta med säkerhet vad som är felet med ts. Om ts vill veta vad som är fel så kan endast gynekologen hjälpa henne.

Frosstis
2016-12-19 17:42
#15

Hahah jag är 100% säker på att jag skulle dö av detta, det är ju bara löjligt!

Honestyisdead
2016-12-19 17:50
#16

#15 Hoppas du får fortsätta skratta.

Aleya
2016-12-19 17:59
#17

#15 du kanske inte skrattar så mycket om det är cellförändringar du har. Så dissa inte när folk säger att du ska söka vård. Jag hade kontaktat vården om detta skett mig, för att kolla så att det inte är cellförändringar eller myom eller annat konstigt. Hoppas du gör samma.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Åsa S
2016-12-19 17:59
#18

Japp jag hade också problem med underlivet som jag inte trodde var så farliga för de passade in med samma man har i början av klimakteriet så jag struntade i att gå till läkaren för enligt allt googlande var detta normalt när man passerat 40 men när jag hamnade på akuten en dag så fattade jag att man nog bör kolla upp allt som inte är som det brukar vara. Som tur är så var tumören de hittade på äggstocken en borderlinetumör men det kunde gått rätt illa, redan urinstoppet kunde ha dödat mig ifall jag inte fått vård. Så mitt råd är ändå att kolla upp allt som inte fungerar som normalt för det kan vara nått som inte är bra, även om du skrattar idag kan det vända snabbt till chock och sorg. Finns många väldigt unga kvinnor även i modern tid som dött av infektioner i livmodern för ibland får man inga tydliga symptom förren det kan vara för sent.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: