Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2038 ggr
Hoseok
2016-12-11 13:58

Jag blev drogad på krogen

Vill bara skriva av mig lite av mina upplevelser från helgen. Även för att uppmärksamma att sådant här faktiskt sker. Ta hand om er!

Vid 12-tiden i Fredags åkte jag till krogen. Jag hade druckit ett glas vin innan jag åkte. Väl där tog jag en cider och umgicks med de som jag skulle möta upp. De var redan väldigt berusade. På grund utav min medicin planerade jag inte att dricka särskilt mycket. 

Vi satt mycket runt ett bord tillsammans med 4-5 killar som ingen av oss kände. Vi snackade och hade kul. Jag beställde en till cider och tänkte att det var min sista för kvällen. Klockan var runt 2 på natten då.

Jag är väldigt noga med att inte lämna min drink någonstans. Men en av mina kompisar blev alldeles för berusade, så jag var tvungen att gå med henne ut. Sa åt den andra kompisen att vakta min drink.

Kom tillbaka efter att min kompis dragit hem. Drack upp min cider. Nu i efterhand minns jag att jag kände mig extremt berusad efter någon kvart. Jag förstod inte varför, men jag gick ut och rökte och mådde illa och var extremt seg. Tillslut bestämde jag mig att gå hem. Sista jag kommer ihåg var att jag sa hejdå till mina vänner.

Sen är allting svart. Har fått återberättat att jag ringde en kompis vid 3-tiden. Hon sa att jag var påväg till tunnelbanan och lät ledsen och förvirrad, jag var vilse. Tillslut sa jag att jag hittat rätt tåg och vi la på. Jag satte mig därmed på tunnelbanan till Kista.

Vid halv 4 ringde jag polisens trygghetslinje, enligt min logg. Det samtalet pågick i tio minuter. Vid kvart i fem hittade en främmande man mig på en bänk. Jag spydde och var vaken, men han märkte att något var fel och ringde 112 från min mobil.

Allt som hände efter att jag lämnade krogen, minns jag inte. Det jag kommer ihåg är att jag låg i ambulansen och sjuksköterskan tryckte på mitt nyckelben hela tiden för att hålla mig vaken. Jag var irriterad, och jag kommer ihåg att han tvingade i mig något som kändes som grus i munnen och var kolsvart. Fick reda på i efterhand att det var aktiv kol.

Sen vaknade jag upp på sjukhuset vid 16 för att jag skulle till gynekolog. De hittade inte att något skulle ha skett, och alla mina värdesaker är kvar. Läkaren sa att mina blodprover visade att mina blodprover kom tillbaka normala förutom att något var rubbat, men de kunde inte veta exakt vad det var. 

Idag känns det som att jag är extremt bakis, trots att jag la mig så fort jag kom hem vid 20 och sov till 9. Även om inget hände så var det en obehaglig upplevelse och jag vill inte att någon ska gå igenom samma sak. Mitt hjärta går ut till de som varit med om detta och blivit överfallna efteråt. Vet inte hur jag skulle mått om det hände.

Ta hand om er och ta hand om varandra när ni är ute.

Annons:
Aleya
2016-12-11 14:04
#1

Usch så obehagligt. Men konstigt att dom inte tog ett narkotikaprov för att ev se vad du fått i dig, trodde det var standard då dessa saker skedde. Krya på dig och hoppas att du mår bättre

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Hoseok
2016-12-11 14:06
#2

#1 Tack! De tog blodprov, det är det enda jag vet.

LuLeLo
2016-12-11 17:15
#3

Tack för att du delar med dig! Så otroligt bra att få reda på vad som faktiskt händer, hur det kan ske och att det faktiskt sker, även om det är förjävligt att du skulle behöva utsättas för det här. Kram på dej och hoppas du snart mår bättre!

Tass Josephine

nypisnina
2016-12-12 23:09
#4

Så hemskt, men det är verkligen bra att du berättar så man får en påminnelse om hur viktigt det är att ha koll på sin drink och sådant. Vilken tur att det inte hände dig något värre - även om jag tycker att det här låter väldigt obehagligt. Det kunde ju ha hänt vad som helst. Ta hand om dig! ❤️

Gaara
2016-12-14 19:34
#5

Du nämner dock något om en medicin du tar som gör att du inte tänkte dricka så mycket. Det kan inte vara pga den och den alkoholen du drack som du blev så dålig? Vet att en fd kollega till mig fick väldigt lika symptom pga att hon drack lite alkohol i samband med en medicin hon inte borde ha druckit alkohol med. Kan vara så att du inte alls blev drogad. Men sjukt otäck upplevelse ändå så klart. Ta hand om dig. :)

Hoseok
2016-12-15 09:55
#6

#5 Nej. Det beror inte på den medicinen. Jag har varit på vårdcentralen och fått bekräftat att jag blev drogad.

Annons:
Surpan
2016-12-15 10:58
#7

Jag lider med dig Kneko, inte roligt alls det som hände dig. :/ Har du kontaktat krogen du var på och berättat det som hänt? Jag tänker att de kanske vill veta om det sker såna här saker.

/Surpan

Skorpion76
2016-12-16 13:53
#8

När jag gick ut på krogen vet jag nte hur många gånger som mamma varnade mig för att lämna en drink obevakad. Det ska man aldrig göra eftersom det kan hända otrevliga saker som man kanske får ånggra sedan eller inte ens lyvkas klara upp på egen hand. Tyvärr behöver man inte ens gå ifrån drinek för att det ska hända.  et kan räcka med att man vänder bprt blicken för att någon ska smyga i någonting i drinken som inte ska vara där.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Honestyisdead
2016-12-16 20:51
#9

#6 Beklagar verkligen.  Men tur i oturen att du inte råkade illa ut!

Vilken drog blev du drogad med?

[Thiah]
2016-12-17 10:46
#10

Tur i oturen. Jag är glad att du klarade dig från värre skada. Har en vän vars sambo vaknade upp i en buske med sin kamrat efter en utekväll. Hon hade brutit nyckelbenet på ett dåligt sätt och har fått operera sig 2 gånger. Men hon klarade sig annars bra hon med. Jäkla äckligt att det förekommer :(

Skorpion76
2016-12-17 11:01
#11

#6 Fy sjutton! Tur bara att det inte blev värre!
#10 Aj aj aj!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Hoseok
2016-12-17 21:18
#12

#9 Rohypnol, men de misstänker även GHB (Men det syntes inte, tror inte sådant brukar synas).

Honestyisdead
2016-12-17 21:23
#13

#22 Varför misstänks GHB? 

Har aldrig hört att den används som våldtäkrsdrog.

Annons:
Huygens
2016-12-17 22:00
Honestyisdead
2016-12-17 22:26
#15

#14 Tack.

Undrar dock fortfarande varför det misstänks när man hittade rohypnol.

Skorpion76
2016-12-18 07:33
#16

#14 Yikes!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Hoseok
2016-12-18 09:37
#17

#15 Jag har i efterhand fått reda på att sjukhuset slarvade med sina prover. Eller snarare, de slarvade med att berätta vad de kommit fram till. De på vårdcentralen kollade på testerna som gjordes på sjukhuset och sa att testerna tydde på det.

Skorpion76
2016-12-18 15:50
#18

#17 Det var ju duktigt gjort. Har du anmält det?


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Hoseok
2016-12-19 12:02
#19

#18 Inte än, tyvärr. Tänkte göra det i veckan.

Upp till toppen
Annons: