Annons:
Etikettgynekologsnack
Läst 722 ggr
Jungfru82
12/8/16, 8:52 PM

Svamp??

Jag cyklar alltid till jobbet, jobbar alltid i svarta strech jeans vilket gör att det blir väldigt varmt vid underlaget och just nu svider det har köpt peveryl misstänker att det är Svamp får liksom som små finnar och när jag kissar och det kommer åt så svider det rejält …blir likadan när jag har mens blir så varmt när man har stora bindor på sig…men jag får detta gång på gång är det Svamp eller värmeutslag vad tror ni…ska göra cellprov nästa vecka och hoppas kunna få ett svar och kanske få något bättre utskrivet…för tillfället rakar jag inte så mycket nedtill kan det underlätta om jag gör det?

Annons:
Jazmin1e
12/8/16, 9:03 PM
#1

Det är inte bra att använda peveryl om man inte vet att är Svamp!

Aleya
12/8/16, 9:13 PM
#2

Kolla alltid med gyn om det verkligen är Svamp innan du behandlar själv.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sindri
12/8/16, 9:30 PM
#3

Rakning sägs gynna Svamp. Jag tycker det låter som värmeutslag, men det kan säkert leda till Svamp.

Endast trosor i naturmaterial (nej, inte ens 5% elastan - siden är det allra bästa), inga tajta byxor (har också elastan i sig).

Sen är cykelsadlar faktiskt inte alls konstruerade för kvinnor. Har också jättesvårt att cykla, tajta byxor är uteslutet.

(En kvinna på cykel sitter för det mesta (alla är dock olika skapta) på sitt underliv, inte undra på att det blir besvär. Efter att utomlands sett en s.k. no-nose-sadel ringde jag och frågade nästan varenda cykelaffär om det, men det fanns absolut inte något intresse att ta in såna.

Det finns också en svenska, Kerstin Olsson,  som konstruerat en sadel för kvinnor som heter Bönan, men ingen vill tillverka den. Finns att se på Tekniska museet i Stockholm)

[Devya]
12/9/16, 7:10 AM
#4

Vad har du på dig då du cyklar till jobbet då? Det kan ju vara en idé att ha på sig lösa byxor då man cyklar. Så gjorde alltid jag då jag cyklade och jag upplevde aldrig några problem, utan endast då jag skulle ha på mig tajtare byxor. Jag cyklade då 70km i veckan så det var viktigt att ha ordentliga kläder på sig då.

Väl på jobbet kan du ju byta igen om du nu måste ha på dig svarta tajta stretch jeans.

Honestyisdead
12/9/16, 10:08 AM
#5

Låter mer som värmeutslag och skav. Så behandla inte för Svamp.

Upp till toppen
Annons: