Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 876 ggr
CayKantos
2016-12-07 00:23

Hud och smink

Hej!

Jag har sådär vanlig hud enligt mig själv. Men mina näsa förvirrar mig. Den är nästan altid oljig där i siderna, men samtidigt flakar den typ alltid som va den torr?

Vad kan det bero på? Krämande har inte riktigt hjälpt något?

Då undrar jag också vad man använder innan man sminkar sig, typ sådär i hela ansiktet?? Och hur brukar det lixom funka, hjälper det faktisk något? Typ bättre/snällare mot hyn, sminken stannar längre, etc.

Jag sminkar mig inte så ofta så är inte så kunning :P Men en annan grej jag är yfiken över, eftersom jag typ bara sminkar ögonen, men vissa gånga vill täcka mina ärr i ansiktet. Jag änder en concealer jag tycker om ganska mycket, men det täcker inte alltid helt. Brukar man använda något innan/efter?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
smellcaramell
2016-12-07 16:19
#1

jag har själv blandhy där jag blir torr i t-zonen vilket resulterar i att huden producerar mer fett för att kompensera men blir ändå flagnig. Rund hårfestet är jag istället normal/fet så jag har löst det med att dels skrubba där jag är torr när jag bli flagnig men också två olika krämer i ansiktet. En lättare på de feta områdena och en riktigt fet handkräm på de torra områdena. På kvällen smörjer jag ibland med idomin/helosan som jag tvättar bort på morgonen. Annars är det de vanliga knepen, drick mycket vatten, undvik kyla så gott det går o.s.v. Skaffa en bra ansiktsrengöring som är mild. Innan jag sminkar mig smörjer jag in ansiktet med mina vanliga ansiktskrämer, sedan primer under ögonen, en flytande foundation i hela ansiktet om jag vill ha mer täckning, en creme concealer, puderfoundation. concealer är inget hag skulle använda utan foundation då jag tycker det ger ett ojämt resultat. Dock applicerar jag alltid fiundation innan concealer för att då är det lättare att se var det faktiskt behövs.

CayKantos
2016-12-07 22:21
#2

Hos mig är det inga problemer med enbart concealer dock :P

Men tack för svar!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Upp till toppen
Annons: