Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 1099 ggr
Fridaaaa
2016-12-06 14:29

Vilken typ av kläder?

Någon som har tips på tröja eller klänning - som lyfter fram brösten men döljer putmage? =) Sistnämnda tycker jag är svårast.

Vill inte ha allt för lössittande och inget med volanger :) Men måste inte vara tight.
(inte peplumtoppar, är den typen jag inte gillar). Men tycker man ser större ut med lössittande kläder :)

Länka gärna :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
flocken
2016-12-06 14:44
#1

http://www.lindex.com/m/se/soek/7456399/Omlottklaenning/?styleId=88389258&back=true&parent=135681 Älskar omlott klänningar. Denna har jag ☝ sitter som en smäck o får en helt annan form. Funkar inte länken är det Lindex- omlottklänning. En svart med halvlånga armar

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

AnneN
2016-12-06 15:21
#2

Kanske något som är lagom u- eller v-ringat och tajt över bysten och har mer struktur (skrynkel eller liknande) under bysten och en bit ner över höften.
Eller ett brett snyggt bälte utanpå klänningen.

Nu är jag så långt ifrån en modeexpert som man kan komma, men det är iallafall vad jag själv upplevt kan dölja en del.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fridaaaa
2016-12-06 15:50
#3

#2 Bälte tycker jag personligen inte är speciellt snyggt eller skönt så högt upp.
Men kanske försöka hitta som har det mer naturligt "indraget" under bysten eller vad man ska säga.
Men frågan är vart man hittar det som inte är lössittande under bysten? Mest hittat det :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lona
2016-12-06 17:14
#4

Om du har midja så är det snyggt med en något figursydd överdel, den gör överkroppen lite nättare även om man har mage. Det blir annars så lätt ett oformligt skynke som man har på sig, liksom. Det finns ju också olika "slurp-kläder" som vi brukar kalla dem, underkläder som håller in och formar. En del är riktigt bekväma när man väl fått på sig dem men det är väl inget man har till vardags direkt…


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Fridaaaa
2016-12-06 17:43
#5

#4 Vill inte ha korsett eller liknande :) 
Ja midja har jag :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aleya
2016-12-07 00:41
#6

#5 det är bara shape kläder. Inte någon korsett som #4 menar. Men dom är jäkla sköna, korsetter alltså och som är äkta. Men a format kan vara bra för det du vill undvika att visa.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Fridaaaa
2016-12-07 09:44
#7

#6 Skrev "korsett eller liknande" :) Dvs syftade inte enbart på korsett.  Gillar inte att ha sånt under, vill ha enbart vanliga underkläder sedan vanliga kläder på :) Av flera anledningar :) 

A-format?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
2016-12-07 12:01
#8

#7 a format är stilen jag hade på min brudklänning. Tänk dig bokstaven A.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Surpan
2016-12-07 12:22
#9

Håller med #1 om att den typen av omlottklänningar är väldigt smickrande. Jag har en liknande från Gina Tricot som är väldigt förlåtande. Här är en annan typ av omlottklänning.

Denna  klänning framhäver midjan snyggt men döljer lite längst ner med banden om man vill det.

Olika draperingar över magen brukar vara smickrande också tycker jag. Exempel. Exempel 2.

/Surpan

flocken
2016-12-07 13:32
#10

#9 jätte snygga förslag. På bild kanske de inte är så speciella. Men väl på trollar dom med ens kropp.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

OlgaMaria
2016-12-07 14:56
#11

Omlottklänningar som sagt. Sen finns det massor med klänningar som har en skärning i midjan eller under brösten och sen har lite vidd i kjolen. Dessa framhäver figuren fint men flyttar fokus från magen. Det kan räcka med en enkel söm i/ovanför midjan och behöver alltså inte vara något som sitter åt. Här är en modell som markerar midjan med en enkel söm och har vidd i kjolen. Mycket bekvämt men med effekten man vill åt. http://m.hm.com/se/product/48332?article=48332-B Finns också mycket annat på hm t ex där det är en resår i midjan t ex.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Fridaaaa
2016-12-07 20:00
#12

#8 Aaa ja då vet jag :)

#11 Är just det jag inte vill ha, vidhet under bysten, för tycker magen ser större ut :)
Den du länkade där, framhäver dock inte byst. Och tycker inte den döljer mage så mycket. Men kanske smaksak :)

#9 Sånt i midjan ja absolut :) Men vill ha som samtidigt framhäver bysten. Just den stilen på klänningar är inget för mig, men förstår hur du tänker med dina exempel absolut! :)
Den klänningen i "exempel" från H&M; åh vad synd att den var oneshoulder :( Så snygg annars!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Surpan
2016-12-08 09:26
#13

#12 Jag anade att du kanske inte tyckte om just dom klänningarna, det var mer för att visa lite olika snitt på klänningar som jag tror skulle passa bra på den typen av kroppsform. 🙂 Men kul att du blev lite inspirerad ialla fall!

Här kommer lite andra draperade/omlott klänningar:
Draperad klänning med mycket tuttar
Jessica Rabbit till jul kanske?
Silver! Glitter!
Den här blir skitsnygg på vinterns tillställningar
Mer glitter och omlott

Inga vardagsklänningar direkt, menmen 😉

/Surpan

Annons:
Fridaaaa
2016-12-08 10:19
#14

#13 Jo skrev det att jag förstod vart du ville komma :) 
Ja jag vill inte visa mycket tuttar bara framhäva dem :) 

Ja vissa var snygga där :D
Nej inte vardagsklänningar, mer jul, nyår tex :)

Jag tänkte leta mer vardagskläder :D "gömmer" mig under linnen och tjocktröjor mest just nu, och tja inte så snyggt kanske, och framhäver inget och döljer direkt inget heller xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: