Annons:
Etikettsexualitet
Läst 2723 ggr
Anonym
Anonym
2016-12-05 21:13

Svårt att få orgasm

Jag har alltid haft svårt för att få orgasm när jag har sex. Jag har haft sex med två killar under tre års tid - båda har varit pojkvänner som jag haft sex med väldigt många gånger - och det har alltid varit samma sak. Jag har kommit fram till att jag behöver väldigt lång tid på mig om jag ska få orgasm, alltså ofta längre tid än vad sexet varar. Men ibland varar sexet jättelänge och ändå händer ingenting hur mycket jag än försöker. När det har fungerat för mig har jag antingen använd händerna på klitoris (vilket ofta kan vara väldigt osmidigt) eller "spänt" mig på ett visst sätt som gjort att jag till slut fått orgasm. 

Min kille försöker fortsätta med fingrarna eller tungan om han redan har fått orgasm och alltså inte kan fortsätta mer, men jag behöver så lång tid att han får kramp och inte kan fortsätta med det heller. När jag onanerar har jag inga problem att få orgasm.

Egentligen ser jag inte att det är ett direkt problem, för jag njuter väldigt mycket av sex ändå. Men så klart är sexet mycket bättre om man får orgasm, och därför vill jag verkligen försöka lära mig hur jag fungerar för att kunna få orgasm oftare. Både för min skull, men också för min pojkväns eftersom han så gärna vill att jag ska ha det så skönt som möjligt. 

Är det någon som känner igen sig? Någon som har några tips som skulle kunna fungera?

Annons:
Aleya
2016-12-05 21:18
#1

När jag var yngre kunde jag inte få orgasm under sex. Och det är inte heller alla som kan få orgasm vid samlag. Men jag hittade en teknik tillslut som gjorde att det gick för mig. Men jag slutade bl.a kräva av min kropp att jag skulle komma. Så slappna av och ha kul är mitt råd. Och släpp pressen att du måste komma.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonym
Anonym
2016-12-05 21:41
#2

#1 Jag känner ingen press att jag måste komma, som jag skrev i inlägget - jag ser egentligen inget problem med detta. Förutom då att det är skönare med orgasm än utan, så klart. Jag kan uppenbarligen få orgasm vid sex så jag försöker prova mig fram vad som funkar för mig men jag har slut på idéer, därav inlägget. Jag känner mig nöjd med sex även om jag inte kommer, men kan även känna att det är lite tråkigt att (nästan) aldrig få komma.

Aleya
2016-12-05 22:34
#3

#2 använd dina egna händer är då mitt tips.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Tufftuff
2016-12-06 01:38
#4

Jag lider av samma fenomen. För att jag ska kunna få orgasm vid sex krävs det att jag själv för ner mina fingrar och smeker klitoris tills att jag är precis på gränsen, då brukar det gå bra oavsett ställning. Jag antar att det sitter psykiskt..

Honestyisdead
2016-12-06 04:07
#5

Det går oftast snabbare när man själv onanerar eftersom man ju känner precis var och hur det känns bäst.  Någon annan kan aldrig lyckas med exakt det hur man än förklarar.  Och en del behöver precis rätt stimulering för att komma.

Dessutom är man oftast mer avslappnad när man är ensam. Fullt normalt. 

Mitt tips är vibrator. Finns sådana som man sätter på penis så du får vibratorn på klitoris när han är inne i dig. Eller så håller du den på dig själv.

[Ulvarsdotter]
2017-02-16 03:05
#6

Jag var ihop med min kille i ett halvår innan jag kom första gången. Jag läste på lite om det och skaffade knipkulor som jag gick omkring med hemma då och då, samt gjorde knipövningar med när jag hade dem i mig. Det gör att man tränar musklerna och kan få lättare till orgasm.

Jag testade på mig själv med fingrar och lärde mig hur jag känner det när jag var nära och kunde känna igen det under akten med killen och sedan "rida ut" orgasmen. Jag tänkte mycket på det också i början, försökte tvinga fram komningen, men det gick aldrig då.

Vi bodde båda två hemma i början av vårat förhållande, vilket gjorde att man alltid fick vara på sin vakt och kunde inte släppa loss. Det var det viktigaste till komningen - att man kunde glömma bort sig i njutningen och inte behövde tänka på hur högt man lät eller att sängen knarrade.

Annons:
MoaL
2017-02-21 21:07
#7

Både män och kvinnor måste sluta förvänta sig att vi kvinnor ska få orgasm utan klitorisstimulans. Under samlag stimuleras ju en mans ollon hela tiden innan han kommer, varför skulle inte samma sak behövas för en kvinna?

Det är heller ingenting konstigt i att smeka sig själv under samlag för att nå orgasm, även om många verkar ha fått för sig att det är "fel" på något sätt? Smek på för sjutton, ta kontroll över din egen orgasm. Det är ingen lag på att din partner måste "ge" dig den, sex är ett samarbete och det finns inga regler vad man måste göra så länge båda har det skönt. Kommer du enklast med hjälp av dina egna fingrar, så var inte rädd för att använda dem. 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Pytteliten
2017-02-22 17:47
#8

#7 Så sant som det är sagt. Håller med om varenda ord 👍.

pyromanen
2017-02-22 18:18
#9

Bara för att vara lite på tvärs vill jag halvprotestera mot # 7 ich 8. Sluta inte förvänta vaginal orgasm. Klitoris är inte bara lilla "minihuvudet", den ör stor och finns intill slidväggen och kan mycket väl stimuleras "under hela samlaget" precis som mannens ollon (med #7's ord). Särskilt om man (nej kvinna menar jag) kan eller lär sig kunna använda miskulaturen i underlivet mer aktivt ungeför som #6 beskriver. Nu menar jag obs inte att det skulle vara fel att hjälpa till med "yttre stimulans" bara att det vore synd att så till den milda grad avfärda vaginal orgasm att man (kvinna) missar denna väldans trevliga upplevelse.

Upp till toppen
Annons: