Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 851 ggr
Lolleee
12/1/16, 10:15 PM

Sex efter svamp?

Hej fick svampinfektion för mer än 2 veckor sedan och fick det behandlat ordentligt själv efter typ en halv vecka. Behandlade i 1,5 vecka med canesten krämen och vaginaltablett en gång. Har gått mer än en vecka nu sedan jag blev svampfri och jag kan fortfarande inte ha sex. Är typ trång fast jag är kåt. Gör inte ont i öppningen men svider inne i. Är det för att jag är orolig att det ska göra ont som det inte funkar??

Annons:
Honestyisdead
12/1/16, 10:24 PM
#1

Kan behövas behandlas med fler vaginaltabletter. Var du och fick diagnosen his gyn?

OlgaMaria
12/1/16, 10:28 PM
#2

Rekommenderar kokosolja som glidmedel

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Bill&Bull
12/2/16, 12:40 AM
#3

Som ovanstående säger så kan det vara så att det inte är borta och mer eller annan behandling behövs. Svampen kan sitta längre in i slidan så kan vara därför du har ont där inne. Men behövs kollas hos läkare/gyn isåfall så du får veta med säkerhet.

||My Love For Animals Is Immortal||

Aleya
12/2/16, 6:25 AM
#4

Du bör gå till gyn när du inte blivit bättre på en vecka. Svamp kan vara ett h-vete att få bort. Sen är ett tips att inte behandla själv med olika saker innan man vet att det faktiskt är Svamp man har. Och har du Svamp så kan partnern ha Svamp också och då blir det en ond cirkel. Så om du har Svamp kan din partner också behöva behandlas för det med. Det är dock inte nått man får veta av läkare alla gånger tyvärr. Sen kan man ju även få Svamp av att man exempelvis tagit en kur med antibiotika/penicillin. Det har jag själv lyckas med x antal gånger. Och då jag känner igen symtomen och pratat med gyn innan så brukar jag ta Diflucan. En tablett så försvinner det inom en vecka. Men jag fick rådet av gyn innan så det är inget jag kommit på själv innan vill jag säga.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lolleee
12/3/16, 8:43 AM
#5

Ringde ungdomsmottagningen om detta men de rådde mig att gå till apoteket…

Aleya
12/3/16, 10:22 AM
#6

#5 ah. Tyckte jag jag kände igen det där inte jätte bra rådet. Då får du trippa dit och visa att det inte är bra

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Upp till toppen
Annons: