Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 825 ggr
[smalldreams]
2016-11-25 17:48

Mitt liv. Vad för hjälp?

Mår inget bra har känts som allt alltid har gått fel. Redan som barn hade jag problem med föräldrar och alkohol som fanns i bilden, min egen psykisk ohälsa blev tydligare och redan som barn (12+) blev jag placerad utanför hemmet pga mitt beteende därefter är allt bara en sorglig historia med journal efter journal om omplaceringar, om mitt destruktiva beteende. Vart fanns min familj i allt detta? idag så säger dem att jag bara överdriver "så jobbigt var det väl inte" respekterar deras synpunkt men att inte få bo hemma medans en syskon gör det tär på en.

har svåra diagnoser att tampas med. Sen blir man vuxen som 18, men blev jag någonsin vuxen? var jag någonsin ens ett barn? och jag har bara slängts in i vuxenvärlden, depressionen tar överhand i min lilla etta äter dåligt disken växer jag kommer inte ut. Jag sökte hjälp men dem ville inte ge mig det trots dem har buntar om min problematik så tjocka att dem skulle kunna göra en riktig bok.  Jag känner att samhället sviker när jag säger till psykologen att jag antagligen kommer dö om dem inte ger mig hjälp inget hot utan den tråkiga sanningen den desperata delen av mig som skriker för jag måste gå ner till botten för att ens våga fråga. Och så skickas jag bara hem. Vad ska jag göra? vill inte må såhär längre. Har vänt mig till destruktiva relationer och annat för att dämpa min smärta, men inget fyller det där hålet i mig.

Annons:
pyromanen
2016-11-25 18:25
#1

Har du provat en "självhjälpsgrupp"? Det finns något som heter ACA, där man kan få hjälp att hjälpa sig själv om man haft en "dysfunktionell" uppväxt. Där får du träffa andra och kan i bästa fall hitta en gemenskap där ni förstår varandra (på ett sätt som någon som inte upplevt liknande har svårt att förstå). Jag känner en som haft stor hjälp av ACA.

Aleya
2016-11-25 18:33
#2

Jag antar att du inte har jobb heller. Du kanske borde ta kontakt med pyramis (hette det i min förra kommun) som hjälper dig med kontakt med psyk, socialen och Ams. Vet inte om det heter samma i andra kommuner. Men testa.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: