Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1230 ggr
Anonym
Anonym
11/24/16, 4:32 PM

Jag hatar mig själv

Hej.. Jag skäms så mycket, jag är snart 14 år och jag kommer från Indien. Alla andra indier är så smala och korta och små och vackra och jag skäms så mycket över mina 157 cm och kanske 60 kg… Alla andra som kommer från Indien på min skola ser ut som barn och dom är så fina men hur ska jag göra jag som är så stor och jag vill inte se ut så här jag har stor rumpa och stora lår och jag skäms så himla mycket och har alltid klänning för att dölja det jag hatar mig själv sååå mycket… Och folk kommenterar min rumpa hela tiden visserligen är det menat som komplimanger men jag vill inte det… Så måste alltid täcka mina ben och min rumpa och jag vill egentligen inte det. Jag är så stor jag är nästan like lång som min mamma hon är typ 160 men hon ser ändå liten och vacker ut men jag är stor och ful och jag hatar det! Det är bara typ 3 stycken i klassen som är kortare än mig men ändå… Hur blir man smalare och ser typ mer ut som ett barn i kroppen? Kanske jag ska äta mindre eller träna vad tycker ni? Om jag testar äta bara grönsaker det kanske kan funka? Och ett till problem är att jag använder ofta foundation men folk påpekar alltid det och tycker det är fult och onödigt och om jag inte har det får jag kommentarer för att jag har sån dålig hy hur ska jag göra egentligen jag duger aldrig för den jag är 😭😭😭😭

Annons:
Aleya
11/24/16, 4:45 PM
#1

Du ska inte hålla på att mixtra med din kropp medan du utvecklas. Så börja för 17 inte hålla på med att svälta dig. Det kan ge dig hemska konsekvenser i framtiden. Du är säkerligen fin. Men unga kan vara dumma i huvudet. Jag tycker du ska prata med en kurator om du mår dåligt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonym
Anonym
11/24/16, 4:56 PM
#2

Men jag vill gå ner i vikt nu medans jag inte är så jätte tjock för om några år kanske det är för sent.

Aleya
11/24/16, 5:00 PM
#3

#2 du är normal. Så sluta intala dig att du är tjock.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

iskogen
11/24/16, 5:02 PM
#4

Om du vill gå ner i vikt ska du inte svälta dig utan ät lite mer grönsaker, dra ner på sötsakerna men låt det inte gå till överdrift. Börja motionera, promenader några gånger i veckan t.ex. eller gym.

Sen tror jag inte att du är ful och jag tror inte du har fula lår eller rumpa men det vet jag att ingen annan kan säga åt en för det man tycker själv är det som gäller liksom. Men gör det du kan, det är aldrig fel att motionera och äta nyttigare så länge man inte går till överdrift.

Anonym
Anonym
11/24/16, 5:02 PM
#5

#3 Nej för alla andra är smalare och bättre jag tror jag är tjockast av alla 6 tjejer i klassen jag skulle kunna lägga in en bild på mina ben så får du se att jag är ganska tjock…

[Devya]
11/24/16, 5:09 PM
#6

Oj snälla vän, sluta av att tänka sådana sjukliga tankar! Du är ju absolut inte överviktig.

Vill du ha anorexia som är en livslång sjukdom? Just nu låter det faktiskt som om du är inne på den vägen. Det var inte så längesedan jag läste en tråd om just anorexia och det är verkligen en farlig sjukdom. Kanske någon kan länka till den tråden. Det kanske blir en tankeställare.

Det du bör göra är prata med skolkuratorn för problemet sitter inte i din kropp utan i ditt huvud och sådant är svårare att bota.

Annons:
Anonym
Anonym
11/24/16, 5:14 PM
#7

Jag vet men jag vill inte se ut såhär jag får panik jag ser ju hemskt ut jag önskar att jag inte fanns😭😭😭

[Devya]
11/24/16, 5:19 PM
#8

#7 Alltså är dina problem psykiska och inte fysiska. Varför inte prata med skolkuratorn?

Aleya
11/24/16, 5:23 PM
#9

#5 sluta upp med den där tankarna. Smal betyder inte att man är bäst. Sen ser du inte klart på hur du ser ut uppenbarligen. Du behöver hjälp. Läs denna tråden om anorexi så ser du hur illa det kan gå om du börjar svälta dig: http://kvinna.ifokus.se/discussions/581d057e8e0e740eed0004c7-hur-ska-jag-kunna-vinna?discussions-1 Sök hjälp

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

obstitant
11/24/16, 5:55 PM
#10

Instämmer i rådet att ta kontakt med skolkuratorn. Även om det är vanligt att vara kritisk mot sitt utseende som tonåring och inte känna att man duger fast man är helt ok, så verkar du må dåligt av din låga självkänsla och det är lite onödigt att gå omkring och känna så. För jag är helt övertygad om att det inte är några större fel på din kropp utifrån vad du beskriver.

Anonym
Anonym
11/24/16, 8:28 PM
#11

Jag tror inte ni förstår vad jag menar… Jag vill gå ner i vikt det är inte bara nån dum tanke vänta ni ska få se att jag är tjock jag skickar in en bild i nästa inlägg…

Aleya
11/24/16, 8:34 PM
#12

#11 du verkar inte förstå vad vi menar. Men du behöver hjälp med dina tankar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonym
Anonym
11/24/16, 8:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Jag vill inte ha så här tjocka lår och breda höfter och stor rumpa… 😭 😭 😭
Ingen annan indisk jag känner har så här bläää 😭

Annons:
Aleya
11/24/16, 8:40 PM
#14

#13 sluta jämför dig med andra. Du är inte alls tjock. Du ser normal ut

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonym
Anonym
11/24/16, 8:41 PM
#15

Det är inte alls normalt det är tjockt jag är tjockast av tjejerna i min klass tror jag jag vill aldrig mer äta 😭

Honestyisdead
11/24/16, 8:51 PM
#16

#15 Gå till skolsyster. Det hjälper inte att klaga på nätet. Du behöver hjälp med din självkänsla och ditt självförtroende. 

Du är inte tjock. I din ålder utvecklas tjejer väldigt olika. Därför kan man aldrig jämföra som du gör. Din kropp utvecklas och blir kvinnlig. Det är inget du kan hindra eller ska hindra. Du kommer se att dina klasskamrater kommer ifatt dig.

Om du inte förstår det och tänker banta så gå till skolsyster och få hjälp. Låser nu tråden eftersom det inte leder någonstans att du tjatar om ditt utan att bry dig om vad vi säger. Det leder bara till att du trycker ned dig själv helt i onödan.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: