Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 2234 ggr
[postmortum91]
2016-11-24 00:17

Ojämnt nyckelben?

"Kotan" som sitter längst in mot halsen på nyckelbenet är mycket större på vänster sida än höger. Det är som en stor kula i jämförelse med andra sidan. Har haft så några år men det har blivit större skillnad med tiden. Varför är det så?

Annons:
Aleya
2016-11-24 02:09
#1

Om jag tänker på rätt ställe så är det själva broskkanten som sitter det. Och det är sällan kroppen är symmetrisk. Så är du orolig ring 1177.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lia
2016-11-24 02:56
#2

Mamma har så stor skillnad att det ser snett ut, det syns tydligt. Jag har skillnad, men jag kan endast känna det. Det är nog vanligare att vara lite osymmetrisk än tvärt om.

Gaara
2016-11-25 19:25
#3

Olika sidor av kroppen ser ju olika ut så det är ju inget konstigt så där. Om du inte har ont av det så är det antagligen inget att bry sig om. :) Själv så är min nedersta nackkota större än de andra, trodde jag. Trodde för övrigt att allas nedersta nackkotor var som min, men första gången (och enda än så länge) gången jag gick till en kiropraktor så blev han alldeles till sig för den kotan växer tydligen på snedden för att den är missbildad. Han sa att det inte var något som skulle påverka mig negativt och att det enda den gjorde var att den gjorde mig lite mer häftig än alla andra. :P Visade sig sedan att min kille tidigare reagerat på hur stor den nackkotan ser ut men han hade aldrig sagt något. :P Och ja, detta fick jag reda på när jag var 30. Haha!

Att det blivit större skillnad med tiden kan ju vara för att du växt och att kroppen omformats. Du kanske har lite mindre fett på det stället nu än du haft tidigare. Min kille har en hård knöl på bröstkorgen som han fick någon gång när han gick i grundskolan och spelade fotboll. Han trodde senare att den hade försvunnit men den låg bara dold i hans fett. När han träffa mig så gick han ner mycket i vikt och då "dök den upp" igen. Så att något ser större ut nu än förr kan ju vara för att fettet försvunnit eller flyttat sig.

Upp till toppen
Annons: