Annons:
Etikettmammarollen
Läst 1460 ggr
Anonym
Anonym
2016-11-15 14:28

Misstänker Missfall, kan jag testa?

Förlåt om jag postar i fel teori, vet inte riktigt vart det hör hemma… Jag har av någon anledning fått för mig att jag skulle vara gravid. Varför vet jag inte, det är bara en känsla jåag haft. Jag har inte testat mig då det ändå är så tidigt. Men nu har jag fått mens, lite mer än en vecka sent. Ovanligt kraftig och ovanligt ont (det går inte över med några värktabletter heller, vilket det brukar göra.) Jag misstänker helt enkelt att det är ett tidigt Missfall… Om jag har fått Missfall gör ingenting, ett barn just nu skulle inte vara ultimat. Men nånting inom mig vilket ändå veta om jag har rätt. Jag funderar på om ett gravtest skulle visa positivt även om jag fått Missfall. Jag tänker att det ändå lär ta några dagar för hormonnivåerna att återgå till det normala? Jag skulle gärna vilja testa, bara för att få veta. Men känner att det inte är någon idé att springa och köpa ett test om det ändå inte skulle visa något. Så min fråga är, går det att testa eller kommer jag att få leva i ovisshet för alltid..?

Annons:
RoxannaS
2016-11-15 14:48
#1

Är det ett missfall skulle du blöda, men ja ett gravtest skulle visa svagt positivt. Är det ett missfall utan blödning heter det missed abortion och då måste man göra ultraljud för att fastställa att fostret är dött. Men mensvärksliknande smärtor och frånvarande mens kan tyda på graviditet (växtvärk) Om din mens redan är sen så kan du testa redan nu för att få svar. Från första dagen mensen är utebliven kan man få positivt. Men man kan få falska negativa. Så blir det negativt nu och mensen ändå inte dyker upp, så bör du testa igen om ca 1 vecka. Uteblir den ändå efter det bör du nog söka till gyn eller dylikt. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aleya
2016-11-15 14:48
#2

Vad jag vet så kan ändå hormoner finnas i urinen fast du fått missfall. Så jag skulle testa. Men jag kan inte lova till 100% att det visar nått.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

RoxannaS
2016-11-15 14:50
#3

Jag hade positivt på gravtest ca 4-5 veckor efter en abort sen mitt Missed abortion. Så ja hormonerna finns ett tag Tror dem brukar säga att från dag 1 som gravid ökar hormonerna med nästan dubbelt varannan dag.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
AnnaFagerell
2016-11-15 14:55
#4

En vecka efter förväntad mens skulle jag tippa på bara är en vanlig mens som spökat.

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Anonym
Anonym
2016-11-15 15:43
#5

Tack för alla svar. Då testar jag helt enkelt så får vi se. #4 Det är inte bara sen mens som fått mig att tro det. Det är liksom en känsla jag haft i flera veckor nu. Och även andra som sagt att jag borde testa mig.

Surpan
2016-11-15 17:21
#6

Mitt gravtest visade gradvis svagare samma dag jag började blöda efter mitt missfall. På kvällen var det helt negativt. Så det kan gå fort också.

/Surpan

Annons:
RoxannaS
2016-11-15 18:19
#7

Berätta gärna hur det gick sen 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
AnnaFagerell
2016-11-16 07:54
#8

#5 flera veckor??! Du får nog läsa på om menscykeln för hade du varit gravid borde det bara varit två veckor gammalt. Det är först i v 4 som ägget fäster i livmoderväggen och det kan blöda lite av det. En del som är gravida med tidig blödning är just då rädda för missfall. Innan v 4 märker man inte av ett missfall. Ägglossning sker ju i princip mellan två menstruationer så du kan inte varit längre gången är absolut max tre v om ens det. Så flera veckor är väl att överdriva? Man kan ha alla olika symptom av "vanliga" hormoner som man får vid graviditet. Ömma bröst, faktiskt läckande bröst, ont i magen å illamående av vanliga hormoner men också av stresshormoner. Varför vill du så gärna ha varit gravid och fått missfall? Du borde nig släppa det där och finna andra vägar i livet. Du skriver ju själv att det egentligen inte kan funnits möjlighet att vara gravid så varför traggla på om det?

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Temmy
2016-11-16 11:49
#9

Jag förstår inte vart TS har uttryckt att hon så gärna vill ha varit gravid och fått missfall? Tycker att du reagerar väldigt starkt.

SuperLimm
2016-11-17 07:35
#10

Upp till nio veckor efter missfall/abort kan man få positivt på ett graviditetstest. Ibland försvinner hormonerna direkt men ibland tar det som sagt upp till nio veckor så misstänker du graviditet kan du testa dig nu. Vissa test kan ge positivt så tidigt som 4 dagar innan beräknad mens men de kan också ge falska negativ.

#8 En graviditet räknas från senaste mensens sista dag så två veckor efter ägglossning räknas man som gravid i vecka 4 ca.

Mvh Linn

Upp till toppen
Annons: