Annons:
Etikettarbetslivet
Läst 1138 ggr
X2015X
2016-11-09 16:08

Angående jobb (osams med chef)

Hej Detta har inget med kroppen att göra men behöver hjälp från andra och höra eran åsikt om detta. Idag har snön orsakat trafikkaos. Alla bussar är inställda hela dagen och ingen taxi går att få tag i. Jag skulle jobba idag men kommer inte fram. Jag har över en timme att gå för närmsta tågstation. Jag har även väldigt långt till jobbet. Jag ringer och talar om detta och hur de går under dagen men jag lyckas inte hitta något sätt att ta mig. Till de blir försent. Då ringer min chef och skäller ut mig. Hon menade att jag har ett ansvar att ta mig in. Alla andra hade lyckats komma in och många hade gått i timmar för att ta sig till närmsta buss eller tåg som gick! Jag sa att jag har inte dom möjligheterna och jag har gjort allt och jag har till och med försökt hitta någon annan som kan hoppa in. Hon menar att hon inte vill ha sånt hos sina anställda. Jag är väldigt ordningsam och har alltid kommit på mina pass i tid! Så nu blev de såhär pga väder och inte för att jag är oansvarig! Jag har mitt sista pass imorgon men nu mår jag så dåligt av detta. Dom jag pratat med tycker inte jag ska komma imorgon och bara säga upp mig en dag tidigare. Vad tycker ni?

Annons:
obstitant
2016-11-09 18:03
#1

Har du bara ett pass kvar och ska sluta det jobbet sen?

Jag tycker absolut att du ska gå dit i morgon, och sluta rakryggad och med hedern i behåll. Du kanske kommer att vilja ha referenser eller ett betyg från det här jobbet? Kanske kommer du att kunna påminna chefen om att du är en ordningsam person, kanske inte, men då vet du i alla fall för dig själv att du har försökt och att du inte har gjort något fel. Om du uteblir fast du hade kunnat ta dig dit så HAR du däremot gjort  något fel.

Honestyisdead
2016-11-10 16:19
#2

Håller med #1.

Hur gjorde du?

Em_
2016-11-10 18:00
#3

Vad är det för konstig chef? Tvivlar på att folk har gått i timmar för att komma till jobbet, i så fall hade det väl inte varit hela världen om inte du lyckades ta dig dit. Hon sa antagligen så för att ge dig dåligt samvete. Jag tror jag hade blivit förbannad och gett svar på tal att de kan klara sig utan mig sista dagen också om hon inte kan bete sig som folk. Sen om det är smart eller inte är en annan sak ;) Goda referenser är ju alltid bra få, men det kanske redan är kört.


Upp till toppen
Annons: