Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1167 ggr
Valkyrija
11/2/16, 10:32 PM

Blödning vid ÄL?

Hej! Jag hade ÄL igår och idag såg jag att det hade kommit lite blod. Jag har aldrig fått en blödning i samband med ÄL innan så blev lite fundersam… Det va dessutom lite brunt. Kan detta bara vara en normal blödning i samband med ÄL eller kan det ha med graviditet att göra? :o

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
Tjeja
11/3/16, 1:33 AM
#1

Det är normalt vid äl! Bara inte så jättevanligt att det är så jämt. Men de flesta kvinnor upplever det åtminstonne någon gång under sitt fertila liv. Som du beskriver det som en liten blödning mest lite brunt, eller som en brun/rosa flytning strax efter äl är det klassiska. Blir så av stora äggcystor och kan tas som ett kvitto på att man faktiskt hade äl den cykeln. 😊

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Aleya
11/3/16, 6:17 AM
#2

Har hänt mig vissa gånger också. Men väldigt sällan dock.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Valkyrija
11/3/16, 12:03 PM
#3

Tack hörni! Så det behöver inte betyda graviditet? Har för mig att jag läste någonstans att man kunde blöda när ägget blev befruktat/fäste typ.

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Aleya
11/3/16, 12:31 PM
#4

#3 ne det behöver inte betyda det. Men är du orolig så kolla sen om inte mensen kommer.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Tjeja
11/3/16, 1:45 PM
#5

#3 Man kan få en så kallad "nidblödning" när ett befruktat ägg fäster i livmodern också och båda ddessa blödningar kan likna varandra väldigt mycket.

Vill du vara säker så tar du förstås ett gravtest om mensen blir mer än en vecka försenad.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

oh-la
11/4/16, 9:19 AM
#6

Det tar ungefär en vecka från det att ägget släppt tills det fäster om det är befruktat. Det fäster inte så snabbt som dagen efter utan har en bit att vandra först. Nidblödningar kommer oftast runt en vecka efter äl och beror på att ägget borrar sig in i en blodkärlsfylld livmoderslemhinna. För din del är det alltså mest troligt en liten blödning från ägglossningen.

Annons:
Valkyrija
11/8/16, 11:02 AM
#7

Okej vad skönt att höra haha! Fick lite panik, tack hörni! 😃🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Upp till toppen
Annons: