Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 902 ggr
Novelia
10/26/16, 5:45 PM

Avlägsna hår.

Hur tar ni bort hår på benen? Rakar ni eller gör ni något annat? Och tar ni bara bort håret på nedre delen av benen eller rakar ni även låren? Har alltid bara haft hår från knäskålen och neråt men börjar nu få mörkare hår även på övre delar av benen, är rädd att om jag börjar ta bort att jag måste fortsätta för Att stråna blir tjockare och fler? Ska jag raka eller hur gör ni?

I have no sympathy for people without empathy

Annons:
tlover
10/26/16, 5:54 PM
#1

Att håret blir tjockare för att man rakar är en myt, håret känns tjockare eftersom det är av så tvärt men det är inte tjockare el mörkare för att man rakar.

Själv rakar jag vid behovs, så oftast blir det bara underbenen om det ens blir

l'm back

Honestyisdead
10/26/16, 6:01 PM
#2

Precis. Man får inte mer hår för att man rakar.  Jag rakar bara under knäna.

pyromanen
10/26/16, 6:03 PM
#3

Jag rakar inte benen alls

Scorpio97
10/26/16, 6:46 PM
#4

Jag rakar benen och rakar då även låren.


//Jessie

Em_
10/26/16, 7:39 PM
#5

Rakar nedanför knäna. Blir dock väldigt sällan såhär års. Förut vaxade jag själv ibland, men det är kladdigt och tar mycket längre tid. Använder min killes gamla rakapparat om det är riktigt urskog som ska bort, till finputs använder jag rakhyvel.


vendelay
10/26/16, 8:17 PM
#6

Säger som de andra, det är en myt att håren blir fler / mörkare.

När jag rakar benen brukar jag raka hela benen. Har egentligen inga hårstrån på låren men jag gillar att raka hela benen så jag gör det. Gör det du trivs med!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
[Devya]
10/26/16, 10:07 PM
#7

Jag brukar variera. Om sommaren så rakar jag låren men på vintern brukar jag oftast låta det området vara.

Carrolinline
10/26/16, 10:54 PM
#8

Jag rakar mej ovanför knäna ibland när jag känner för det, hårstråna blir inte så grova å synliga där som under knäna på mig. Bara när jag känner för att vara extra len som jag rakar där uppe 😃

trettiotrean
10/27/16, 12:46 AM
#9

Har alltid rakat från knäna och neråt. Någon Enstaka gång låren men det tar för lång tid o det blir inte ens bra då de xer år alla håll. Började i våras att epilera vilket fungerade ganska okej. Behövde inte alls underhålla benen lika ofta. Dock har jag för dåliga hårstrån så mina ben blev aldrig helt leva. Vissa hår rycktes upp helt medan vissa bara bröts av. Fick även väldigt såriga ben av uppfläckt skinn. Så nu rakar jag igen vid behov.

lisa90
10/27/16, 6:45 AM
#10

Rakar från knäna och neråt, samt på lårets baksida där jag brukar få lite svarta hårstrån. Sommartid rakar jag regelbundet, men på vintern brukar det få växa.

[tk1971]
10/27/16, 8:37 AM
#11

Jag gör som de flesta andra, rakar från knäna och nedåt. Det är ett jädra pyssel som jag gärna skulle slippa. Jag införskaffade en epilator (av god kvalitet!) men det tog ju ännu längre tid, och jag vet inte om resultatet blev sådär jättebra. Så jag rakar vidare.

[Devya]
10/27/16, 4:43 PM
#12

#11 Det tar bra mycket mera tid med epilatorn än med rakhyveln, absolut. Men har man en bra epilator kan få ett mycket bättre resultat än med rakhyveln, plus att det tar längre tid innan håret växer ut. :)

Mina ben klarar inte av epilatorn mera. Efter två år så fick jag inåtväxta hår helt plötsligt och det tog två år innan jag blev av med dem. Synd, för jag tyckte om att ha lena ben och aldrig få uppleva den där stubben som man vanligtvis får någon/några dagar efter att man rakat sig.

Aleya
10/27/16, 6:28 PM
#13

Låter det bara vara. Syns inte ens att jag har hår. Testat en gång och det gör jag aldrig om. Blev bara kliande och sådant. Klarar jag mig utan att raka så gör jag det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Upp till toppen
Annons: