Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1221 ggr
[amandaaaz]
10/24/16, 10:29 PM

Lång

Hej. Finns det inget sätt man kan sluta växa på? För nej, det är inte snyggt att vara såhär långa, bara fult och pinsamt. Det måste väl finnas något sätt!?

Annons:
Halvdansken
10/24/16, 10:50 PM
#1

Hur lång är du? Kolla alla modller, de är minst 1.80 allihopa.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Agafia
10/24/16, 11:03 PM
#2

Håller med #1 . Modevärlden älskar långa tjejer ! Var stolt över din kropp lyssna inte på avundsjuka kortisar 😉

Honestyisdead
10/25/16, 12:35 AM
#3

Det finns sätt. Men det är det läkare som hjälper en med och det bara i extrema fall.

Hur gammal är du?  Hur lång är du?

[rumelle]
10/25/16, 5:42 AM
#4

Hur lång är du och varför är det fult att vara lång? Är jag ful och pinsam för att jag är 182 cm lång? 🙂

Fransu
10/25/16, 11:09 AM
#5

En vän till mig tyckte också att det var jobbigt att vara lång när hon var barn/tonåring. Hon tyckte det var jobbigt att hon var längre än alla andra, till och med killarna. Numera bär hon upp sina 185 cm med stolthet. Så mitt tips är att försöka acceptera din längd, det är inte mycket du kan göra åt det. Sträck på dig och var stolt du också! 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Mysan_
10/28/16, 5:25 PM
#6

Men det är ju jättefint att vara lång! Är själv bara ungefär 150 cm 😃

Annons:
[Devya]
10/28/16, 5:37 PM
#7

Åh men det är ju jättefint att vara lång. Jag tycker att långa kvinnor är vackra, vet inte riktigt varför men det är bara så. :)

Jag vet också av några killar som bara älskar långa kvinnor.

Gladasvampen
10/28/16, 11:56 PM
#8

Jag är 176 och har fortfarande lite svårt med min längd, men jag har accepterat att jag räknas som "för lång" av många killar och andra tjejer. Det är fint att vara både lång och kort, man får göra det bästa av vad man har. Visst kan det vara jobbigt ibland när folk kommenterar ens längd och startar med "oj vad lång du är.." men det är bara att omvandla det till något positivt :)

[pusselbit]
10/30/16, 5:04 PM
#9

#2 Så du utgår alltså ifrån att  avundsjuka ''kortisar'' kommenterat amandaaaz längd negativt och därmed fått henne obekväm med sin längd? Ganska intressant resonemang.

På samma sätt när en lång kvinna istället kommenterar en kort kvinnas längd med att 'hon är för kort' handlar det också alltså bara om avundsjukan?

Honestyisdead
10/30/16, 5:16 PM
#10

#9 Du verkar ha missat smileyn i inlägget. Ta det inte så allvarligt.

[pusselbit]
10/30/16, 5:49 PM
#11

#10 Jag har kommit i kontakt med just den där kommentaren vid upprepade tillfällen tidigare när det handlat om ex. vikt eller längd.  Därav kunde jag inte låta bli att fråga även om jag noterade blinksmileyn.

Men det kanske är ett vanligt förekommande att långa kvinnor blir hackade på av korta..

Upp till toppen
Annons: