Annons:
Etikettpms
Läst 939 ggr
ks172
10/24/16, 2:48 PM

Mens

Av ren nyfikenhet.
Hur ofta brukar ni få mens?
Vanligtvis så får man det en gång per månad?
Jag får dock inte mens så ofta. Det varierar ibland får jag en till tre gånger per år, det högsta jag har fått är tre gånger på ett år (jag är nu 23 år)
Sen jag var 16 har det varit så. Jag har varit hos gynekologen i februari i år och barnmorskan för cellprov. Jag har fått alla svar och att allting ser bra ut för mig men jag kan bli lite osäker på varför jag får så lite, min mamma hade åxå så här med mensen men inte så lite som jag har det. Det är ovanligt det jag har tycker jag iaf.  
Jag blir bara glad när jag får mens medans de flesta blir inte det.
Skulle ni varit oroliga eller glada?


Annons:
LaSadie
10/24/16, 2:55 PM
#1

Jag har en gång varje månad. Har du inte kollat upp så du inte har PCO?

Aleya
10/24/16, 2:56 PM
#2

Hade förr en gång i månaden. Går på starka hormoner som har försatt mig i klimakteriet så jag inte ska blöda. Men jag hade blivit orolig om jag hade mens så sällan som du har. För mig tyder det på eventuell rubbning i hormonerna.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annielle
10/24/16, 3:04 PM
#3

Jag har en gång i månaden , bara någon enstaka gång har mensen varit fördröjd på grund av skyhög stress.

Jag skulle också ha varit orolig om jag hade mens så sällan som du, hade definitivt velat kolla upp det och pratat med en gynekolog om det eftersom det inte är normalt att ha mens så sällan.

Mår du bra i övrigt fysiskt och psykiskt?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

ks172
10/24/16, 3:09 PM
#4

De kollade mina äggstockar när jag var hos gyn och då sa de att det såg bra ut. Jag ringde 1177 förra månaden och hon sa att det är olika för alla. På vårdcentralen sa de om du har mens minst en gång per år är det inget å oroa sig för.  Jag vet inte riktigt vad jag ska tänka. Jag har inte tänkt å bli gravid än men har tänkt att det kan bli svårt när jag vill det men de sa att det löser man sen med tabletterna.


Annielle
10/24/16, 3:12 PM
#5

Ok, hoppas att det är ok då och att du mår bra i övrigt? Hade din mamma svårt att bli gravid?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

ks172
10/24/16, 3:12 PM
#6

#3 Jag hade depression i 16 år men sen i maj i år har den försvunnit och det är väldigt sällan jag får depression. Fysiskt har jag normalvikt.


Annons:
ks172
10/24/16, 3:15 PM
#7

#5 Min mamma hade svårt å bli gravid och det e därför jag oroar mig det inför framtiden. Hon hade en bra läkare (det var i mitt hemland då). Jag blev oväntad barn då å jag blev tredje barnet å hon var 41 år gammal när hon födde mig.


Annielle
10/24/16, 3:17 PM
#8

Det var tråkigt att höra, men kan ju  påverka dig hormonellt, är ju mycket möjligt att din mens kommer oftare så småning om när du förhoppningsvis har mått bättre ett längre tag då.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

ks172
10/24/16, 3:23 PM
#9

I år har jag haft mens tre gånger så jag hoppas på att det blir bättre sen. Jag har och haft kompisar som hade depression och de hade regelbundet men det känns så skönt å komma ifrån en så lång depression och det är min pojkvän som har förändrat mig positivt och det e sen vi blev tsm 😃


Annielle
10/24/16, 3:29 PM
#10

Man är ju olika hur man påverkas av olika saker, alla som är deprimerade påverkas ju inte likadant på samma sätt andra sjukdomstillstånd inte behöver ge exakt samma symptom hos alla heller.

Men eftersom både du och din mamma har det likadant kan det ju vara något genetiskt också.

Vad skönt och höra att du har träffat en härlig kille som har fått dig att må bättre! 🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

ks172
10/24/16, 3:56 PM
#11

Jo det är sant det man påverkas på olika sätt.

Jag har tänkt på det också men hon fick bra hjälp och hon är orolig för mig också, jag å min mamma vi brukar prata om allt.

Jaaa jag är så lycklig 😃 trodde aldrig på att jag skulle få  en så bra kille


Upp till toppen
Annons: