Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 1463 ggr
TummenUpp
2016-10-22 08:06

Svag puls...

För att göra en lång historia kort så har jag lidit av ångest under en längre tid.
Förra veckan började allt bli mycket bättre, men häromdagen fick jag den värsta panikattacken som jag någonsin haft.

Sen dess har allting varit konstigt.
Jag känner en svaghet i kroppen (och det är ju absolut ingenting konstig i samband med ångest)
MEN en sak som börjar oroa mig är det som ni ser i  rubriken.
När jag får ångest och även när jag vaknar på morgonen så blir min puls så svag. Absolut inte låg! Den bara känns svagare till skillnad från innan då det kändes som att hjärtat skulle hoppa ur halsgropen.

Tankarna om att jag plötsligt oförklarligt har fått lågt tryck går ju…men det känns inte riktigt logiskt.
Har skapat mig en egen teori om att det beror på dålig cirkulation i kroppen pga alla spänningar jag har.
Är det troligt eller ska jag ta det mer allvarligt?

Annons:
Honestyisdead
2016-10-22 08:21
#1

Menar du att den känns svag när du sätter fingrarna mot tex handleden eller halsen?

Om det är så är det inget konstigt att den känns mindre när du vaknar. Kroppen är i vila. 

Och när man har ångest kan den kännas mer eftersom pulsen ofta går upp då. Och efter kan man tro att den är onormalt svag pga att den varit så kraftig innan. 

Tror inte du behöver oroa dig alls om du inte mår dåligt. Och eftersom det bara känns så ibland. 

Men om du inte kan släppa oron så gå till vårdcentralen så du får det kollat och kan släppa det.

TummenUpp
2016-10-22 08:28
#2

Tack för det snabba svaret 🙂

Jo precis, den känns svagare när jag känner på halsen.

Nu har jag varit vaken någon timme och då börjar det kännas mer normalt. Det är precis som att den känns svagare när jag är spänd, så antar det finns någon naturlig orsak bakom 😉Som att jag är lite nojig… 😊

Honestyisdead
2016-10-22 08:35
#3

Det låter dock inte bra om du är spänd när du vaknar. Då borde du vara avslappnad. Menar inte pulsen nu utan ditt mående.

TummenUpp
2016-10-22 09:57
#4

Jag har mycket spänningar i kroppen och jag vaknar ofta med värk i rygg eller nacke.
Har provat att byta kuddar och madrasser, men jag ligger antagligen dåligt när jag sover 😕

TummenUpp
2016-10-22 19:25
#5

Börjar bli bra nojig, så får väl ringa 1177 ikväll 😕
Kändes rätt bra ikväll, sen ställde jag mig i köket och började laga mat…kände hur jag blev svag igen och likaså pulsen.
Blev jätterädd och sen var ångesten igång igen.
Jag vill verkligen tro att det "bara" är som jag spänner mig, men är rädd för det är något annat som kommer få mig att svimma eller något 😕

Upp till toppen
Annons: