Annons:
Etikettmammarollen
Läst 1089 ggr
blondiie
10/21/16, 6:00 AM

Barn och styvbarn

Jag är en tjej som fick barn när jag va 18 år en dotter som nu bor hos min mamma för att jag ansåg att jag inte klarade av henne pga mitt psykiska mående. Har heller inte haft henne tex helger utan endast när jag åkt till mamma. Jag har nu fått medicin som gör att jag mår bättre men är fortfarande rädd att jag varken är mamma material. Nu har jag träffat min dröm kille dock har han 2 barn. Vi bor istortsett tillsammans och jag tar mycket hand om hans barn. Jag är oxå och umgås/tar hem min dotter mer. Men de känns så himla fel att ha hand om hans barn när jag inte kan ta hand om mitt egna. Dock ha jag bara varit med hans barn ca 1 vecka men de känns ändå väldigt dumt. Är inte direkt ute efter nå svar utan ville mest skriva av mig men de hade varit kul om man hittade någon i samma sits eller någon annan "mamma" att prata med. Bolla lite tankar och så med.

Annons:
Honestyisdead
10/21/16, 1:35 PM
#1

Jag hade ju fokuserat på att klara av mitt eget barn och vara förälder till mitt eget barn innan jag började dejta och flytta in till någon som har barn. Känns helt galet att du inte kan ta hand om ditt eget barn men tar hand om någon annans. Fel prioriterat.

blondiie
10/21/16, 1:52 PM
#2

Så för att jag inte kan ta hand om mitt barn få jag inte va kär, tillsammans och bo med någon annan? Även om han har barn.

Honestyisdead
10/21/16, 2:05 PM
#3

I min värld är ens barn första prioritering och det man fokuserar på. Man har inte tid eller lust att träffa män när man arbetar på sitt mående och sin relation till sitt barn.

Så nej ej jag tycker inte du ska bo med någon som har barn innan du tar hand om ditt eget. Det är ett utmärkt sätt för att bygga en kil mellan dig och ditt eget barn när hon är stor nog att förstå att du valde bort henne och tog istället hand om någon annans barn.

vendelay
10/21/16, 3:34 PM
#4

Jag förstår att det Hera säger låter hårt men jag måste hålla med. Du måste börja med att fokusera på dig själv och ditt eget barn. Du är ansvarig för ditt barns liv. Utan dig hade barnet aldrig kommit till världen.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Gronstedt
10/21/16, 3:49 PM
#5

TS, det är underbart att du hittat någon att leva med. Det låter ju som tryggheten i er relation och kontakten med hans barn har gjort det lättare för dig att ta till dig ditt eget barn mer igen. Varför inte bara låta det fortsätta så, om han är med på det? Ta hem din dotter till er nya familj mer och mer och prova på hur det fungerar. Din kille är ju förälder, så han kan vara ett stöd för dig i föräldraskapet. 

Din egen mamma borde också kunna hjälpa till. Låt henne bli en del av er "utökade familj", eftersom din dotter och hon har en fungerande relation. Det behöver inte vara antingen/eller. Det viktiga är att din dotter känner sig välkommen och önskad när hon är hos dig. Respektera om hon inte riktigt vill ha dig som sin "förstamamma" direkt, hennes mormor har ju varit hennes centrala trygghet hittills. Men om du, din mamma och din karl är trygga, öppna och ärliga och respekterar varandra, så kommer det att fungera att lära känna varandra och dela livet med varandra.

Man behöver inte vara en standardmamma för att vara en bra mamma.

Upp till toppen
Annons: