Annons:
Etikettung-kvinna
Läst 1275 ggr
Anonym
Anonym
2016-10-20 23:02

Gravid med min kille utomlands

Under många utlandsresor till Italien har jag kommit väldigt nära en kille som bor i närheten av det hotellet jag bott på. Vi har haft god kontakt under 4 år och har träffats varannan / var tredje månad och då i 2 veckor i sträck. Vi har stora planer på att flytta ihop när jag gått ur skolan och att jag då flyttar till honom i Italien. Nu var det 3 veckor sedan jag var hos honom sist, och min mens kom inte. Jag var inte orolig då den varit väldigt oregelbunden, så jag skratta lite och körde och köpte ett test. Timmen senare stod det klart, jag var gravid. Jag stod bara och titta på testet, vad har jag gjort? Ringde min kille som inte svarar, väntar 2 minuter innan jag ringer igen. Efter 4e gången får jag till svar att han jobbar. Så jag tänker vänta tills jag kan se honom, dvs på Skype under kvällen. Ja, hans reaktion var inte den jag ville ha. Han var överlycklig. Jag är inte säker på att jag vill ha barn än, så jag blev väldigt ledsen att han tyckte jag var redo för det. Jag vill inte gå in på hur vårt samtal gick, men jag var ledsen nästan hela tiden. Och han försöker berätta för mig hur underbart detta är, ja det är det. Men är JAG redo för det? Att offra mitt liv för det redan? Dock är jag glad över att min kille är så lycklig och är villig att ta hand om både mig och barnet med glädje. Han har både villa och fast jobb Hur ska jag göra? Ska jag behålla barnet? Och i så fall flytta till italien direkt efter studenten? Eller ska jag göra abort? Ta det lungt med skolan och få en karriär innan? Jag fyller 19 i januari. Han fyller 24 i april.

Annons:
Honestyisdead
2016-10-20 23:08
#1

Det är något du måste besluta på egen hand och med din kille. Har du talat om hur du tänker och känner?

Aleya
2016-10-20 23:14
#2

Jag hade gjort abort. Jag menar hur ska du fixa jobb och ett nytt språk där nere? Hur ska du kunna försörja dig? Du kommer ju bli beroende av denna killen. Ne jag hade gjort abort och satsat med att börja dels bygga upp förhållande och att avsluta skolan och försöka få in en fot på arbetsmarknaden. Men det är ditt liv och du måste avgöra själv. Och jag hoppas du kommer fram till en lösning och DU är nöjd med. Inte killen och inte vänner/familj och alla andra.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

vendelay
2016-10-20 23:35
#3

Min första tanke är att göra abort. Du verkar inte vilja ha barnet. Oavsett hur glad din kille är så är det DU som måste genomgå graviditeten och förlossningen. 

Som de andra säger blir det också problem med din karriär, skolgång, ekonomi. 

Det är enbart ditt val, men se till att barnet får bästa tänkbara uppväxt. Oönskade barn får sällan det.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Devya]
2016-10-21 07:05
#4

Jag tycker att du borde vänta litegrann och känna efter om det ännu finns tid för det. Det här har ju kommit lite som en chock för dig så du måste väl låta det smälta först.

Senär ditt liv absolut inte över och du behöver inte uppoffra något bara för att du är gravid. Jag känner av många som gör karriär fast de är gravid. Min sambos syster blev gravid då hon skulle inom ett år bli färdig med sina studier som läkare. Hon lyckades helt utmärkt.

Det går,om man nu faktiskt vill. Du måste bara ta reda på om du vill eller inte.

pyromanen
2016-10-21 07:57
#5

Smälta några dagar. Känn efter. Gå mågra långa promenader på egen hand och känn efter. Prata med en eller flera nära människor som du litar på. Lyssna vad de säger och gå sen en till promenad ensam o känn efter. Prata med killen i Italien. när du väl beslutat dig så berätta för dina nära och be om att de stöttar dig oavsett vad du kommit fram till. Hade det varit jag hade jag sett det med nytt land och språk som något kul och utvecklande. Tuffare hade varit att bli av med min frihet. Vet att det finns de som både pluggar och reser jorden runt med småbarn om det är sånt som står på önskelistan, men man kommer inte ifrån att man har ansvar på ett helt annat sätt när man har barn. Det viktiga är vad du innerst inne vill!

Fridaaaa
2016-10-26 13:46
#6

Hur har det gått?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Upp till toppen
Annons: