Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 1367 ggr
Snurrig
10/16/16, 6:03 PM

FreeFoot - någon handlat där?

Hellu!
Är det någon som har beställt från FreeFoot och vet om det är en säker och bra sida? Är världens fegaste när det gäller "okända" sidor.. Skäms men dom har ett par skor som jag gärna skulle vilja ha..
Länken till deras shop är:  shop.freefoot.se Det finns ingen som helst information om adress, telefonnummer, mail, öppettider eller leveransvillkor. Men jag antar att freefoot.se är deras riktiga sida, och där finns iaf kontaktinformation.

Startade en likadan tråd på skor.ifokus, men den sidan verkar rätt nere, så fick inget svar om någon har handlat där.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Annons:
Herveaux
10/16/16, 6:28 PM
#1

Jag provade att söka på telefonnumret hos HItta.se och där var det listat som okänt. När jag sökte på adressen och kollade vilka företag som ligger där så fanns ingen skoaffär med (iaf inte på Hitta.se).

I webshopen hittade jag iaf ett org.nr. så det är ett registrerat företag, http://www.allabolag.se/5569862013/Concepts_by_nature_AB 
men jag tycker det var väldigt få träffar när man googlar på namnet…

Min magkänsla tycker det verkar lite skumt. 😐
Men jag kan självklart vara lite för misstänksam också!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Honestyisdead
10/16/16, 7:36 PM
#2

Med tanke på det dåliga sökresultatet och att vi aldrig hört talas om dom hade jag låtit bli.

annia1
10/17/16, 12:20 AM
#3

Det är lite knepigt att hitta information på deras sida. På första länken om man klickar på kassa uppe till höger så finns det en del information. Och klickar man på adressen som finns där i högra kanten så får man fram bla adress och öppettider.

Söker jag på telefonnumret så på bolagssajten verkar det gå till en kvinna som har adress i västra frölunda. Vet inte om hon ev är chef eller ägare för freefoot.

Söker jag på adressen så för mig så längst upp på googles sida så är det en karta och klickar jag på street view så när man klickar på bilden så finns det skylt där det står free foot med där. Om jag förstår rätt så ska bilden vara tagen i maj i år, men det är ett halvår sen så jag vet inte om den finns kvar där eller inte.

Förstorar jag bilden så ser jag skor innanför dörren, men det verkar inte bara vara skor, men vet inte vad den mer innehåller. Alternativt är det en väldigt liten affär. Hur det är att handla över nätet från dom har jag dock ingen aning om.

Om du känner nån som bor i göteborg så kan du ju be dom kolla upp affären.

.

Lejonhund
10/17/16, 1:23 PM
#4

Med tanke på att man kan beställa i webshoppen och välja "hämta själv i butik" som alternativ så verkar det rätt otroligt att de skulle syssla med att lura folk på varorna. 

Svårt att få betalt för sina produkter om de inte finns att hämta upp och betala. 

Betalningen går ju också via Klarna faktura, dvs du behöver inte betala förrän du fått varan och det är ett separat och välkänt  företag som sköter faktureringen. Skulle förvåna mig om Klarna fortsätter arbeta med en butik som återkommande lurar kunder och inte skickar beställda varor.

Åsa S
10/17/16, 2:17 PM
#5

#5 Det dröjer ofta ett bra tag innan Klarna fattar att det är ett blufföretag. Ex. företaget Vindici som det varnas för och ägaren har kört med bluffar förut använder Klarna som betalningsalternativ så jag tror inte de har så stor koll.

FreeFoot har dock butiker man kan hämta i vilket ofta brukar betyda att det är ett Ok företag, lurendrejeriföretag brukar oftast se till så att de eller de anställda inte hamnar öga mot öga med de arga kunderna (även om det kanske finns undantag där de anställda får ta smällen)

Snurrig
10/17/16, 4:10 PM
#6

Jag får väl avvakta med det då, tills jag får mer säkra svar.. utifall. Tack för att ni tog er tid att kolla upp det. Uppskattas.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Annons:
Snurrig
10/23/16, 9:09 AM
#7

Bara en fråga till. Skorna jag vill ha är alltså Lems Boulder Boot Navy Stout, på lems hemsida, under store locator finns FreeFoot, och det måste väl betyda att det är en bra sida? Det är länkat till två andra svenska sidor också, Sportringen HÖÖR och Barfotaskobutiken (skonaskor.se) men ingen av dom säljer det jag vill ha. Ev. att jag kan köpa från Barfotaskobutiken, som har skon (fast i fel färger). Är DET en känd/säker butik?

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

annia1
10/23/16, 4:57 PM
#8

Snurrig I och med att det finns en fysisk butik, där man till och med har möjlighet att hämta varor i själva butiken om man vill så skulle jag tro att det är säkert. För som Åsa S skriver att lurendrejeri företag inte vill riskera att stå öga mot öga med en missnöjd kund. Och det du nu letat upp så verkar det ju vara ett så kallat franchiseförtag. Alltså dom har rätten att sälja det varumärket. 

Du kan ju som jag läser betala mot faktura som lejonhund också skriver, alltså du betalar först när du fått hem skorna. Så du förlorar ju inget på det. Enda är väl om du inte får dina skor överhuvudtaget.

.

Snurrig
10/23/16, 5:05 PM
#9

#8 Fast kan man ens bevisa att man inte har fått det? Jaja.. jag dör väl inte oavsett hur det går.. och jag tror som dig, dvs att det är en seriös och bra butik.

Nu är det bara skostorleksproblemet kvar då. Alla sidor säger olika och det är en variation på 4 olika storlekar beroende på vilket råd jag går efter. 😃 Men antar att det enklaste är att gå efter FreeFoots mått, om jag beställer därifrån..

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

annia1
10/23/16, 5:35 PM
#10

Vet inte hur det är när paket lämnas ut på andra ställen än posten. Men paket som man hämtar ut på postombud har alltid ett kollinummer så det går att spåra. Så där går det att se om man hämtat ut paketet eller inte. Skulle tro att det finns nån sorts kollinummer även om det ska hämtas ut vid nåt annat ombud.

När det gäller skostorlek så alltid bäst att gå på det som står affärens sida. Är du osäker så finns det ju en mail adress så du kan skriva och fråga.

.

Snurrig
11/11/16, 7:31 PM
#11

Jag mailade om storlekarna och fick bra svar. Beställde ett par skor tidigare den här veckan, och dom kom idag. Är supernöjd. Så dom får tummen upp av mig! 🙂

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Upp till toppen
Annons: