Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1137 ggr
Anonym
Anonym
2016-10-14 23:05

Mens och 6 timmar utan toalett?

Jaha… nu har jag allt ett litet problem här. Igår kväll började min mens. Ibland kommer det knappt någonting och ibland kommer det mycket. Denna gången kommer det mycket, och gissar att det kommer hålla på i cirka en vecka. På måndag ska jag nämligen iväg, kommer antagligen att vara 6 timmar utan toalett, kanske lite mer kanske lite mindre. Jag har aldrig använt tampong eller menskopp. Hur ska jag klara detta?

Annons:
JoannaLi
2016-10-14 23:08
#1

Iom att du inte använt tampong eller menskopp så antar jag att du använder binda? Kan du inte välja en väldigt stor storlek på bindorna? 

Jag får köra Always mörklila paket, den för natt, som är den mest absorberande de har iom att jag blöder så jädrans mycket. Kan den räcka till 6 timmar tror du? :)

Honestyisdead
2016-10-14 23:22
#2

Man Jan ju byta binda i skogen. Eller var är det ni ska vara som det saknas toalett?

[thildaaaa]
2016-10-14 23:58
#3

Du kan inte prova menskopp då? Jag är såååå nöjd sen jag börja med den, vill aldrig använda binda eller tampong igen! Och bra för både miljö samt ekonomi är den också :) och du kan utan tvekan ha den 6h! Du skulle kunna ha en menskopp + en binda, så behöver du inte ens fundera över om den läcker! Köper du en imorgon så hinner du öva på å få in den rätt, lite övning krävs men när man fattat hur man ska få till de så är de superlätt sen :) jag kände mig trygg efter kanske 3dje insättningen :) man får prova sig fram! Och de finns 10000 videos och instruktioner på internet :) Det är inte så hygieniskt med binda eller tampong allt för länge… de kan säkert funka som engångsgrej, men annars rekommenderas det väl att byta rätt ofta? Kan man kanske lägga 2 lager för säkerhetsskull? Skulle de kunna gå? Haha

Anonym
Anonym
2016-10-15 00:18
#4

#1 jo jag brukar ha ungefär en vanlig och sedan extra utan vingar bak i fram så att de skyddar extra men det ger väl kanske 4 timmars skydd Max.. #2 jopp jag ska ut o vandra. Hur skulle det gå till isåfall? #3 kan man köpa det i fysisk butik?

Honestyisdead
2016-10-15 00:21
#5

#4 Du går en bit bort bakom ett träd eller buske och hukar dig. Den använda bindan virar du in i papper och lägger i tex en fryspåse som du knyter och slänger när ni kommer till en soppåse. 

Inte konstigare än att kissa eller bajsa i skogen. 

Menskopp ska finnas på vissa apotek.

Anonym
Anonym
2016-10-15 00:30
#6

#5 Ok. Jag får kolla om det lokala Apoteket har.

Annons:
baby65
2016-10-15 07:12
#7

tena-lady eller byxblöjor till vuxna

Anonym
Anonym
2016-10-15 10:04
#8

Jag tycker att du fick ett jättebra råd av Hera. Man behöver ju inte krångla till det. :)

Det kan vara värt att så småningom försöka träna med att sätta in tampong. Tampax är helt super då de har en hylsa som gör att de är att att föra in utan några större problem. Det är det enda som har fungerat för mig eftersom de små tampongerna får jag aldrig in och det gör bara ont och är väldigt krångligt.

Nästa steg kan vara menskopp isåfall. Många som fullständigt älskar att använda den. Jag har ännu inte kännt mig mogen för att testa på det då jag inte ens idag kan föra in en liten tampong på rätt ställe. :)

OlgaMaria
2016-10-15 11:08
#9

Menskopp kan ju vara en bra lösning men tror man behöver lite mer tid att vänja sig med den innan man är redo för sex timmar utan toalett. Man vill ju ha en känsla för hur ofta man behöver byta t ex för att känna sig trygg. Jag hade kört på binda och bytt i skogen som Hera föreslår. Ta med våtservetter och pappersnäsdukar så du kan torka och känna dig fräsch. Våtservetterna kan vara bra både nere och till händerna.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[thildaaaa]
2016-10-15 12:01
#10

Ska du va i skogen tycker jag och att de låter som en bra idé att ha med en plastpåse och byta bakom ett träd typ, kör på de! :)

Upp till toppen
Annons: