Annons:
Etikettsingellivet
Läst 1734 ggr
MandaisPandis
2016-10-12 19:54

Hur går man vidare? Ska jag gå vidare?

HJÄÄÄLP! Jag har haft ett distans förhållande i 2,5 år, allting har funkat skit bra tills jag kände att jag behöver "hitta" mig själv och "testa" andra då han är den ända jag har legat med. Det började med att jag började tänka på hur det skulle vara att ligga med någon annan och det kändes inte sjysst emot varken vårat förhållande eller mig själv så därför gjorde jag slut. Mitt EX och jag pratar fortfarande som vänner och vi älskar fortfarande varandra och vi kanske hittar tillbaka till varandra en dag (vilket vi båda tror på) 

Men jag kan inte hitta "lugn",  mitt allt har varit att skriva med honom, sitta på Skype med honom och ha koll på vad han gör hela tiden men nu när det här har förkortats ner till en mindre mängd vet jag inte vad jag ska göra när vi inte pratar. Så snälla hjälp!

 Om jag inte gör något så börjar jag tänka på honom och alla våra stunder vilket leder till gråt och nedstämdhet. Men jag vet att jag och vårat förhållande behöver det här. Då jag vart lite "besatt av att "ha koll" på honom hela tiden. TIPS på vad man kan göra? vart man kan hitta nya vänner? Har social ångest så prata face to face första gången är inget för mig. Hur kan man "hitta" fest på enklaste sätt? Hur hittar man en kille att chatta med? Hur skaffar man ligg? (17 år)så ej krogen ÄN men snart så, bara några månader kvar ;)  

Hjälp alla erfarna kvinnor där ute! Tjejer i min ålder fattar ingenting! jag behöver någon med livserfarenhet! Puss o kram så länge.

Annons:
OlgaMaria
2016-10-13 08:09
#1

Den erfarenhet du verkar vara ute efter är överskattad tror jag. Det är inget fel med att bara haft en sexpartner, absolut inte. Man kan precis lika gärna hamna i liknande tankar fast man är 35 och haft många relationer men nu är i en stadig - jag kanske borde uppleva något annat, är gräset grönare på andra sidan? Det finns ju oändligt med möjligheter till upplevelser, i slutändan handlar det om hur vi bestämmer att vi vill leva våra liv. Och att tankar vandrar iväg är normalt för de flesta av oss. Man måste lära sig att det inte är tankar och känslor som styr våra liv utan vad vi bestämmer oss för som styr våra liv.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Devya]
2016-10-13 16:55
#2

Jag kan tycka att det där med att behöva ligga med flera innan man går in i ett fast förhållande är rent skitsnack faktiskt, om jag nu får vara totalt ärlig.:)

Om du vill ligga med andra så visar det helt klart att ditt ex var inte den rätta för dig. Om du faktiskt älskade honom så skulle du inte göra som du nu ha gjort.. Det var med andra ord kanske bra att du gjorde slut så att han kan hitta någon som bara vill ha honom? Kanske jag låter lite väl hård men det är liksom så jag ser på saken. Man behöver faktiskt inte "leka av sig" utan det är nog bara något påhittat strunt enligt mig då.

Jag blir 30 i år och jag har aldrig haft något behov av att "leka av mig".  Kanske finns det vissa som är sådana att de "behöver" leka av sig men jag har oftast bara upplevt de som omogna och barnsliga. Nu säger jag inte att du är sådan utan jag berättar bara min åsikt om de typer jag har träffat på som har haft en sådan attityd. De har varit i allt från 17 år gamla till 50-åringar och de kan ha haft bara en sexpartner innan eller ett femtiotal.

Personligen tycker jag då ju färre desto bättre för jag vill inte råka dra på mig kondylom eller herpes. :) Kom ihåg att skydda dig och jag hoppas att du vet redan att du kan få könssjukdomar fast du använder kondom. Det är alltså inte alltid skoj att "leka av sig" för det kan komma konsekvenser av detta också. Men det här vet du säkert redan.

Em_
2016-10-13 18:09
#3

Nu är jag lite elak kanske, men hur skulle du ta det om rollerna var ombytta? För du säger ungefär "Jag älskar dig, men jag måste få ligga runt lite ett tag, vi kanske kan bli tillsammans sen igen. Och jag måste veta vad du gör och vem du träffar." 

Mitt självförtroende hade rykt om min partner gjorde så mot mig. Jag hade blivit svartsjuk och aldrig kunnat lita ordentligt på honom igen. Dessutom verkar din fritid fortfarande kretsa kring honom. Hur skulle det kännas om han började dejta någon och inte hade tid eller lust att prata med dig? Om du menar allvar med att göra slut så dumpa honom ordentligt. Ditt ex kan inte vara din trygga punk när du raggar upp andra.


[postmortum91]
2016-10-13 23:26
#4

Håller med de föregående. Plus att det är lite: har du legat med en, har du legat med alla. Att behöva testa fler är överskattat. Bättre att lära känna sin partners behov och tvärtom och utforska tillsammans.

Fialialej
2016-10-13 23:57
#5

Håller inte med föregående. Fattar precis att man kanske känner att man vill prova lite olika innan man bestämmer sig. Speciellt om man är ung. Om jag någon gång i framtiden blir singel (hoppas dock icke) så ska jag leva runt som fasen. Och du känner som du gör så KÖR! :) Bor du i en större stad? Isf finns säkert nåt gött ungdomshus/kulturhus med massa aktiviteter du kan söka dig till. Hitta ett intresse, gå en kurs, skaffa kompisar via nätet. Håll dig positiv och utmana dig själv, testa nya saker. Heja dig! :)

"På natten är alla katter svarta"

Upp till toppen
Annons: