Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 1117 ggr
anonymis123
10/12/16, 12:33 PM

Cilest 28

Hej! Jag är 17 år och har precis börjat äta p-pillret cilest 28 i en vecka ungefär. Mina bröst har gjort ont till och från. Ibland gör dem jätteont och vissa dagar inte alls. Min pojkvän har sagt att dem växt en hel del men känns inte som det. Någon som har erfarenhet av cilest 28 och kan berätta hur det var för dem? Helst någon i ungdomen ;)

Annons:
anonymis123
10/12/16, 12:34 PM
#1
anonymis123
10/12/16, 12:44 PM
#2

:)

Anonymos
12/2/16, 9:11 AM
#3

Jag började med cilest 28 när jag var omkring 17½, nu är jag 19 år och äter de fortfarande. Minns att mina bröst blev något större med, eller mer runda istället för toppiga. 🙂 Min mens blev också mer regelbunden och jag kan skjuta den vissa månader när jag inte vill ha den. 😃 Nackdelen är väl att jag blir superkänslig under veckan med mens, haha, gråter och tycker allt är sorgligt typ. Men det funkar! Trodde också jag fick minskad sexlust av dem, men det beror på annat. 

Jag tycker om Cilest. 🙂

/Anonymos

sp0ngeb0b
12/6/16, 10:13 AM
#4

Jag skaffade p-piller när jag var ungefär 17 men fick då Prionelle, men de klarade jag inte av pga att jag fick jättemycket humörsvängningar. Bytte då till Cilest 28 efter kanske ett halvår med Prionelle, eftersom de hade mindre hormoner, och det blev mycket bättre 😃 Jag hade fortfarande lite mer humörsvängningar än innan jag började med p-piller, men det blev avsevärt mindre efter bytet. Jag gick dock upp i vikt, men jag vet inte riktigt om det startade med Prionelle eller Cilest. Det gjorde då så klart också att mina bröst blev större. Det är lätt att bli mer hungrig/sugen när man går på hormonbaserade preventivmedel, så mitt tips är att hålla lite koll på dina matvanor :)

Jag var överlag nöjd med Cilest! Jag bytte dock preventivmedel igen när jag var 19 (1 år sedan), helt enkelt för att det där med piller inte var min grej. Jag är lite för glömsk 😉 Så nu är det hormonspiral som gäller för min del. Men olika preventivmedel passar olika personer!

Upp till toppen
Annons: