Annons:
Etiketti-hemmet
Läst 1031 ggr
Anonym
Anonym
2016-10-11 12:24

Hjälp snabbt

Jag är hemma själv och mamma låste inte dörren när hon åkte till jobbet. Den har varit upplåst sen klockan 7 och jag har sovit till 11. Det känns som att någon har kommit in när jag inte har märkt. Har alltid varit jätterädd att någon ska göra det vilket gör allt mycket värre. När jag var på toa och kom tillbaka var tv:n avstängd, den har varit på sen typ halv åtta så det kan vara nån inställning som gör att den stänger av sig själv. Men för några minuter sen byttes kanalen från femman till ettan. Alla kontroller ligger framför mig så jag har inte rört någon kontroll alls. Vet inte hur det ska hjälpa mig att skriva här men jag är så rädd och vet inte vad jag ska göra😢

Annons:
Niklas
2016-10-11 12:32
#1

TV kan störas av olika saker. Jag tror inte du behöver vara orolig att det är någon annan som påverkar den med flit. Stäng av TV:n och ta ett varv runt huset eller lägenheten så att du ser att allt är som det ska.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Herveaux
2016-10-11 12:34
#2

Försök att lugna ner dig, ju mer du stressar upp dig desto värre blir hjärnspökena.

Om kanalen byttes på TV:n för några minuter sen så måste du väl varit vaken då och märkt att du var ensam hemma? 🙂
Om ni har en modern TV hemma (till skillnad från mig som har en gammal tjockisTV) så har jag fått höra att dessa moderniteter ibland kan stänga av sig eller starta om när det kommer nya uppdateringar till mjukvaran.

Om det du har en rädsla för att det ska komma in främmande när du tex ligger och sover så gör en skylt att sätta upp på ytterdörren så att den påminner alla som går ut om att låsa dörren efter sig.

Hoppas du kan slappna av snart igen, jag tror inte du har haft skummisar på besök!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Anonym
Anonym
2016-10-11 12:49
#3

Tv:n är bara några veckor gammal. Så den måste stängt av sig själv för här är det ingen iallafall. Bor på en gård och grannen är hemma och var ute förut. Fattar inte själv varför någon skulle komma in när någon är hemma för att gömma sig och stanna kvar. Om nån hade kommit in borde dom väl tagit något och gått ut igen antar jag.. Har gått runt och kollat i flera rum men det är inget. Det blåser så att det låter i både golv och väggar vilket också gör det läskigare, kan ju inte höra skillnad på det och någon som går på golvet :/

Niklas
2016-10-11 13:51
#4

#3: Hjärnan luras ofta. Det är lätt att stressa upp sig själv.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Ria74
2016-10-11 14:20
#5

Jag tror inte alls någon är hemma hos dig. Men är du orolig kan du kanske gå över till grannen och be hen att följa med dig hem och kolla igenom noga överallt att där inte är någon.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[rumelle]
2016-10-11 14:32
#6

De flesta nyare tv-apparaterna har den funktionen att de stänger av sig efter några timmar.

Annons:
Honestyisdead
2016-10-11 19:03
#7

När du blir sådär måste du tänka logiskt. Först och främst är risken liten att någon råkar känna på er dörr precis dom timmar som din mamma glömde låsa dörren. Alla nya tvapparater stänger sig själv efter några timmar. Min stängs efter 3 timmars inaktivitet.

Och om någon mot förmodan skulle ha gått in hade den garanterat varit ute illa kvickt efter den stulit saker. Den hade knappast suttit kvar och ändrat kanal på din tv genom någon hemlig utrustning ;)

Anonym
Anonym
2016-10-11 21:25
#8

När jag tänker på det med tv:n nu förstår jag ju själv att det inte var någon annan, men då var det läskigt haha. Skrämmer alltid upp mig själv så att allt blir så mycket värre. Tack till er som svarade iallafall, det hjälpte jättemycket🙂

Upp till toppen
Annons: