Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2417 ggr
vissel93
2016-10-06 23:46

Bröstpanik

Hej, jag är 14 år och oskuld. 

Jag har haft många killar i mer och mindre seriösa relationer och många killar som velat vara med mig på ett mer sexuellt sätt också. 

Jag har dysmorfi och extrema kroppskomlex. . Jag har varit mobbad hela mitt liv och därmed ätit för att dämpa ångestkänslan. Slutat med ätandet (hetsätandet) nu men gjorde det tills jag var typ 8 år. 

Nu är det så att jag fick mens och kom in i puberteten när jag var bara 8 år. Och jag har nu E kupa och som grädde på moset har jag  hängiga bröst!!!! 😭

Jag har sån ångest och känner att jag aldrig kommer vilja visa mig inför en kille före plastikoperation (bröstlyft) 

Snälla hjälp! Har ni hängiga bröst och hur har män reagerat till det!???? Jag menar, jag är ju bara 14 och dejtar killar i 17+ års åldern så jag har ju (av min erfarenhet av samtal med killar) lite svårare för mig än vad en 40+ are skulle ha med män i den åldern. Blev det luddigt nu?? 

hoppas ni förstår, så tacksam för kommentarer med verkliga "svar" : Har ni hängiga bröst och hur har män reagerat till det

Annons:
vissel93
2016-10-07 00:05
#1
[Toretto]
2016-10-07 00:22
#2

Jag tycker att du umgås med killar som lite för gamla för din ålder är det något själ till att du vill att dom ska vara äldre? Du är bara 14 år och dina bröst kommer fortsätta växa i många år framöver så oroa dig inte för det nu och bröst lyft kommer du inte kunna göra fören du är 18. När du träffar en kille som verkligen älskar dig för den du är tror jag inte han kommer bry sig om dina bröst plus att du är så ung så man har ingen aning om hur dina bröst kommer se ut när du blir äldre. Pratar du med någon psykolog? jag tänker att det vore bra då du verkligen inte mår bra

vissel93
2016-10-07 00:37
#3

#2 Jag har levt hela mitt liv med såna här tankar, de har faktiskt blivit extremt mycket bättre då jag förr hade mycket större  problem och agerade på min kropp (typ självskadebeteende)

Psykologer har inte hjälp…

Jag går för äldre killar för att jag är särbegåvad. Min kropp är färdigväxt så…

Jag är mognare än en 14 åring och därför går jag för äldre, jag har fått det bekräftat att jag psykiskt och fysiskt är ca. 17-19 år gammal. Svårt att förklara vad särbegåvad betyder… :/ men iaf.. jag umgås inte alls med folk i "min" ålder. 

det jag är rädd för är att ingen kommer älska mig, för jag är inte väldigt fin i kroppen och hittills har även de "perfekta" killarna har tvekat pga. min kropp, de som inte gjort det har antingen gjort slut när de blir för kåta och hittat någon snyggare då.. jag har liksom varit som en uppehållsplats tills nästa bästa kommer igen….

Gladasvampen
2016-10-07 01:14
#4

Jag är 19, F kupa och hängbröst utan BH. Tyvärr hänger dem när de är så pass stora och naturliga, inget man kan göra åt. Funderade på bröstlyft, gick till en plastikkirurg och han sade att om jag vill göra ett bröstlyft måste jag även göra bröstförminskning för det finns inte en chans att brösten kommer "stay up" vid den där storleken. 

Nu har jag inte värsta erfarenheten med killar, sex och nakna kroppar men vad jag förstått det som så spelar hängbröst inte en stor roll, Ingen kille har kallat mina bröst fula eller äckliga och de killar jag snackat med har mer haft inställningen "bröst som bröst, det viktigaste är tjejen som har dem". Såklart kan man känna att man inte passar in pga idealen i tex porrvärlden, men jag tror även att den där douchebagen som säger att han ALDRIG skulle kunna vara med tjejer med hängbröst bara säger det för att han vill vara cool, inte för att han verkligen menar det.

Magrat
2016-10-07 03:04
#5

Jag har hängbröst och har haft en hel del sexpartners, det är ingen som har klagat. Numera är jag gift och "har jättefina bröst, älskling". Och det är uppriktigt sagt. Jag tror att det mest är de killar som kollat på för mycket porr som anser att hängbröst är ett problem. Trots allt är det rätt naturligt, och vi är många som har det.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

pyromanen
2016-10-07 06:45
#6

Män är olika och gillar olika, så garanterat det finns män som tycker just du är jättefin. Eftersom brösten som visas i filmer/reklam osv sällan hänger och för att de flesta kvinnor med hångbröst "lyfter upp dom" med bh så är det inte konstigt att man kan ha svårt att acceptera att ens bröst hånger. Men det är sltså inte fel på din kropp utan på idealbilden. Det bästa du kan göra är att bli nättre kompis med din kropp. Rör på dig lagom och ha bra kondis, ät bra så den får det den behöver av nyttigheter och ställ dig frsmför spegeln varje dag och ge dig komplimanger.

Annons:
vissel93
2016-10-07 15:00
#7

#4 #5 #6 

Tack för stöd och erfarenheter! Ångesten är lite dämpad i alla fall! 

Jag tycker ofta att min kropp är fin när jag har kläder på mig så det är väl i alla fall en positiv sak! Sedan får en väl jobba med det där med hängbröstkomplexet!

[Devya]
2016-10-08 06:18
#8

Min pojkvän tycker faktiskt om hängiga bröst så jag har ju haft tur där. Men killar jag har dejtat eller varit ihop med tidigare har alltid varit väldigt förtjusta i mina bröst även om de är hängiga. 

I början hade jag lite komplex för dem men nu har jag börjat acceptera dem mer och mer då jag har upptäckt att killar oftast inte alls bryr sig om endast brösten. De vill ju ha tjejen som nu kanske då råkar ha hängiga bröst. 

Om du råkar ut för killar som hakar upp sig på dina bröst så har du kanske ändå hittat fel kille! Du vill väl att de ska vara med dig för att de tycker om dig som person och inte bara för brösten, eller hur? 

Sålla bort idioterna. Kanske du också ska vänta med att dejta tills du blir äldre. 17 åringar har inte alltid huvudet på skaft ändå. Mogna är de åtminstone sällan.

Aleya
2016-10-08 15:32
#9

En bröstoperation kommer inte göra dig gladare. Och att hänga med "äldre" killar skulle jag avråda från. För dom kan lyckas få dig till saker som du kanske inte ens vill bara för att dom märker att du inte är så säker på dig själv. (Bara ett tips) Gällande bröst som hänger så är det inte ovanligt att t o m dom med mindre bröst får hängiga bröst. Så det är inget att skämmas för heller. Hoppas att det ordnar sig för dig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[postmortum91]
2016-10-09 00:49
#10

Alla tonåringar tror de är mer mogna än sin ålder. Du är nog inget undantag, för då hade du nog varit mer ödmjuk. "Särbegåvad", läser du på gymnasiet? Jag håller med om att du är Särbegåvad om du läser typ andra året på gymnasiet som 14 åring annars är du nog bara en vanlig tonårstjej som känner sig äldre än vad hon är. Och det finns inget fy skam i det heller.

Pytteliten
2016-10-09 11:45
#11

Måste man umgås uteslutande med människor på sin egen begåvningsnivå då? Jag är över 40, men har vänner från 20-årsåldern upp till över 70! Att vi är vänner beror på att vi delar intressen, värderingar och humor och inte på att vi är på samma intellektuella nivå. Du har ju ändå det gemensamt med andra 14-åringar att ni har levt lika länge  😃.

IaMiaMaria
2016-10-11 19:46
#12

Som andra har skrivit så hänger lite större bröst, de står inte rakt ut som små bröst. Jag har G kupa och hängande bröst, men alla killar jag har varit med har gillat dom. Så jag tycker inte alls att du ska vara orolig över vad killar ska tycka. Försök börja gilla dig själv så känns det också bättre då man hittar en bra kille som gillar en :)

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

mollyt
2016-10-12 12:08
#13

Som andra skriver så har jag också hängiga bröst och har nog alltid haft det. Jag känner igen mig i din osäkerhet men jag har aldrig träffat någon kille som inte gillat mina bröst. Ett stort bröst blir tungt och "pekar neråt", det är inte konstigt egentligen.

Annons:
RoxannaS
2016-10-12 12:38
#14

Jag har (tydligen helt sjukt nog i min värld) D-kupa. Och de tycker jag för de första är helt sjukt för jag anser att mina bröst är pytte små. Men dem hänger också. Jag har visserligen fött barn och ammat och tycker hängigheten kom i samband med att mjölken rann till. Så de är inget man kommer undan i alla fall. De är inget konstigt att dem hänger. Säger som min tatuerare sa. De är tyngdkraften som gör de. Bröst väger ändå ganska mycket. De är mest fett vad jag förstått det som och fett väger mycket. Så dem som inte har hängiga bröst kan man ju undra om dem blåst upp dem med typ helium eller något. Tycker nog att de bröst som inte hänger är mindre naturliga än dem som faktiskt hänger. Så oroa dig inte. En kille/tjej som verkligen älskar dig för den du är struntar fullständigt i hur du ser ut. Men att du själv mår dåligt över de är mindre bra. Jag mår också dåligt över det. Är liksom van att vara slank och platt om magen. Så födde man barn hela magen är full av bristningar och överflödigt skin som inte drog ihop sig. Så jag måste hålla en annan vikt nu än innan för annars ser de bara ännu hängigare och värre ut.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Devya]
2016-10-12 15:25
#15

#14 Inte alls konstigt! Många MÅNGA tjejer använder helt fel bh-storlek. De flesta ska faktiskt ha större. 

Själv har jag haft F-kupa vilket var helt ofattbart för mig då jag fick veta det här. Mina bröst var ju inte alls särskilt stora egentligen. Nu är jag tillbaka till D-kupa och på väg mot en C-kupa så de känns mindre än någonsin. 

Jag tror att anledningen till att vissa tjejer som har stora bröst och som inte är hängiga beror på hudens elasticitet. Det är åtminstone vad jag har kommit fram till. Men nog kommer gravitationen komma ikapp dem också så småningom, det kanske bara tar lite längre tid. 

Det vanligaste är dock att man har lite hängiga bröst om de är tunga. Jag är bara så tacksam över att min kille älskar det. Han tycker att det ser naturligast ut och han skulle inte gillat det om jag hade gjort ett bröstlyft, vilket jag planerade en gång i tiden. 

Bröst är bröst.  De flesta killar är nöjda oberoende hur de ser ut. :)

RoxannaS
2016-10-12 16:05
#16

#15 Nja nä de är väl i och för sig sant. Men de känns ändå så sjukt. När man kollar på bh-n och brösten känns bh-n så brutalt stor.. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Gaara
2016-10-17 20:53
#17

Alltså… Bokstäverna i BH storleken säger egentligen inte så mycket… Omkretsen spelar in med… 65A och 70AA har samma kupstorlek. 75AA 70A och 65B Har samma kupstorlek. Och för att få er att förstå ännu mer hur stor skillnad det kan låta så kan jag tala om att 85A och 65E har samma storlek på kupan. Så inte undra på att folk har fel storlek på sig. :P Lärde mig detta för något år sedan så är rätt ny på det med. Så alla killar som snackar om bokstäver angående bröst, de har NOLL koll och tror att ju högre bokstav desto större bröst.

RoxannaS
2016-10-18 08:51
#18

#17 Åh så pass så om jag skulle gå från 75D till 80C så är de samma kupa? Eller är jag helt ute och cyklar?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Gaara
2016-10-19 18:22
#19

#18 Det du säger stämmer. :)

Gaara
2016-10-19 18:25
#20

För er som funderar vidare över det jag skrev så har jag en bra bildlänk här som visar vilka storlekar som har samma kupstorlek.

http://cdn3.cdnme.se/512959/7-3/storlekstabell_bh_2389_5433f5572a6b226f27e990f8.jpg

Annons:
[gulapelsin]
2016-10-19 19:46
#21

 brösten ser ju ut som dem gör oavsett vad killar tycker, man föds ju som man föds eller hur? jag tycker inte man ska bry sig om vad andra tycker försöka uppskatta att man förhoppningsvis har en frisk och fullt fungerande kropp förstår dock att det är svårt. Om någon älskar en kommer dem tycka om dig för den du är oavsett hur brösten ser ut, och dessutom finns det folk som gillar alla typer av bröst det finns inget som är bättre eller sämre i bröstväg egentligen vi ser olika ut bara.

och det är väldigt vanligt med lite hängiga bröst i alla åldrar.

jag har själv lite hängiga bröst inte mycket men dem är inte superfasta är i 20 års åldern och alla jag träffat har gillat mina bröst hittills - ärligt talat bryr jag mig inte så mycket heller huvudsaken är att man kan vara nöjd i sig själv och inte bry sig för mycket om vad andra tycker 🙂

Upp till toppen
Annons: