Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 926 ggr
Tiktak697
10/6/16, 12:25 PM

Mens/iritation

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja jag har fått en rejel iritation av tanpongen den har troligt vis irriterat min hud och skapat obalans i ph värdet. Men det blev lite bättre så fort jag tog lite vaselin runt men det kanske man inte ska.? Tänkte då höra varför blir de så och vad ska jag göra ? kan det vara något annat ? Vad kan jag smörja på isf ? De svider lite när jag kissar och det kommer på den irritationen hela könet är ömt men börjar bli bättre ,för det är som bortskrapad hud kan illustrera med en bild . Ska jag då inte använda tampong alls ? För allt var jätte bra tills när min mens tog fart och jag använde tampong

Mvh Tiktak

Annons:
Lia
10/6/16, 1:22 PM
#1

Jag har haft så mycket problem med underlivet pga den hemska tampongen! Klåda, sveda, irritation, ja allt. Nu har jag haft menskopp i ett år och jag har aldrig haft ett gladare underliv. Så det rekommenderar jag starkt!

[rumelle]
10/6/16, 4:00 PM
#2

Fick tips av en barnmorska att använda olivolja att smörja med när jag hade liknande problem. Det gjorde susen.

vendelay
10/6/16, 9:07 PM
#3

Jag har inte varit med om samma sak men kallpressad ekologisk kokosolja är bra att smörja in sig med, båda de yttre delarna och de inre delarna 🙂 Det är också som #1 säger mycket bättre med menskopp än torra tamponger, om du har möjlighet att använda det istället.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: