Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 894 ggr
Vrilen
2016-09-27 14:44

Gynekolog rädsla

(Jag har råkat få en urinvägsinfektion som inte vill ge med sig. Därför ville min läkare göra en gynekologisk undersökning)

Nästa vecka ska jag gå till Gyn för första gången. Redan nu har jag ångest och vill absolut inte gå ditt. Och sen fick jag tydligen inte välja om det skulle vara en man eller kvinna. Eftersom min läkare är manlig så skulle han och en kvinna utföra undersökningen. Jag vet att det är deras jobb o dom bryr sig säkert inte ett dugg men jag vill fortfarande inte. Plus att jag kommer ha mens då.  Och eftersom jag är så blyg så vågar jag inte säga att jag bara vill att en kvinna undersöker mig. Och eftersom jag är så ung (12 år) så tror jag mest att dom kommer vifta bort det och inte lyssna. Och det hade nog känts bättre om jag hade bokat tiden själv men nu va det deras förslag och vill jag bli av med urinvägsinfektionen så antar jag att det en bra utväg efter som penicillinen  inte har funkat.  Snälla vad skulle ni gjort? Eller hur lugnade ni er för första gången ni skulle till Gyn? 😭

Annons:
Honestyisdead
2016-09-27 14:49
#1

Be din mamma ringa och kräva att det utförs endast av kvinnor. Och förklara att du ska ha mens så ni kan byta tid.

Fransu
2016-09-27 15:33
#2

Hera gav jättebra råd. Men säg också till när du väl är där att du tycker det är jättejobbigt. Då är det en god chans att gynekologen är extra varsam med dig och kanske hela tiden berättar för dig vad som händer osv. Lycka till!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Upp till toppen
Annons: