Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 761 ggr
emeliiiiieee
9/26/16, 6:55 PM

Blodbrist?

Hur märker man om man har blodbrist? Äter järntabletter sedan två veckort tillbaka pga en komplikation vid ena abort. I dagsläget brukar jag bli oerhört yr såfort jag ställer mig upp. Jag upplever mig även som seg och trött hela tiden. Orkar inte direkt göra nått utan sover 20 timmar om dygnet ungefär. Ska såklart gå till hc imorgon och ta blodvärde men vill gärna va lite förberedd.

Annons:
Aleya
9/26/16, 6:57 PM
#1

Det kan vara blodbrist. Men om ditt hb är bra enligt din läkare så tycker jag att du ska berätta hur du mår. Kan ju vara nått annat somnar galet.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

emeliiiiieee
9/26/16, 7:05 PM
#2

Ja ska se vad sköterskorna säger först om värdet. annars får jsg be receptionisten om en tid till läkare då jag inte kan ha det såhär längre

Maria
9/26/16, 7:11 PM
#3

Jag gissar att de kommer att ta ditt blodtryck också för har man lågt så kan man känna sig yr också.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

emeliiiiieee
9/27/16, 9:18 AM
#4

Äntligen fått en tid till gyn. Känns skönt att dom ska kolla upp det och samtidigt kolla om det finns rester kvar osv. För en gångs skull är jag nöjd med sjukvården

emeliiiiieee
9/27/16, 1:26 PM
#5

Fick ändå inget svar på vad som är fel. Känns ju toppen, svimmat 2 ggr idag redan pga yrheten

Maria
9/27/16, 1:40 PM
#6

Har du redan varit hos gyn?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
emeliiiiieee
9/27/16, 1:46 PM
#7

Ja jag fick en tid kl 11 idag.

Maria
9/27/16, 3:25 PM
#8

Fanns det några rester kvar? Hur var ditt Hb och tog de blodtrycket?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

emeliiiiieee
9/27/16, 3:40 PM
#9

Inga rester, dom tog inge hb eller blodtryck. Bara en snabbsänka

Aleya
9/27/16, 3:41 PM
#10

#9 men visst tog dom innan du åkte till gyn? Blodtryck och hb

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

emeliiiiieee
9/27/16, 5:32 PM
#11

Nej. Jag ringde gyn imorse, beskrev mina besvär med yrheten och att jag dessutom har ont i magen. Sköterskan lovade att skriva att dom skulle ta hb och blodtryck. När jag kom dit fokuserades det pp magen. Ingen sa nånting om blodtryck eller hb. Nämnde det men dom sa att det inte behövdes.

Honestyisdead
9/27/16, 7:30 PM
#12

#11 Låter väldigt märkligt om du berättat att du svimmar.

emeliiiiieee
9/27/16, 7:59 PM
#13

Ja så jag ska boka en tid till vc imorgon istället. Där dom bara kan fokusera på yrheten

Annons:
Upp till toppen
Annons: