Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 1580 ggr
lliinnnn
9/25/16, 4:56 PM

Pstav och cysta

Hej alla kvinnor! Jag vet inte riktigt vart jag ska börja, och jag varnar för långt inlägg! Det är såhär att jag har alltid haft problem med preventivmedel, känns som jag provat allt på marknaden och min mamma fick dessutom en blodpropp så jag får inte äta östrogenpiller! För cirka 3 år sedan slutade jag med minipiller. Allt gick bra fram tills jag fick mens! Jag hade några dagar innan mens kännt något konstigt i magen och morgonen mensen kom fick jag så ont i nedre delen av magen att jag ringde ambulansen. Jag svimmade och kräktes pga smärtan och sedan när ambulanspersonalen kom var allt som bortblåst. Jag gjorde en gynundersökning någon dag senare men det syntes inget konstigt. Jag är nästan säker på att det var en cysta som sprack eftersom det även gjorde ont dagarna innan när jag gick i trappor osv. Nu till mitt problem, jag vill ta ut pstaven för den tar bort min sexlust TOTALT vilket tär på förhållandet. Jag vill även "må bra" igen då jag känner mig allmänt konstig av pstaven. Den ska tas ut i januari men jag vill ta ut den redan nu. Jag vågar dock inte eftersom jag är så SJUKT rädd för att jag ska få en cysta igen (om det nu var det) eftersom den smärtan var något fruktansvärt. Har haft gallstensanfall och opererat bort gallan, och denna smärtan var 10 ggr värre än ett gallstensanfall! Är det någon som har erfarenhet av att få cystor när man slutar med prevmedel..? Det känns som att eftersom jag inte fått någon mens nu på 3 år så kommer det explodera i livmodern och äggstockarna när mensen väl kommer igen.. Bara för man fått en cysta behöver det kanske inte betyda att man får fler? Jag vet att det är svårt att säga men vill höra om någon har likandade erfarenheter.. Tack på förhand!

Annons:
Honestyisdead
9/25/16, 5:03 PM
#1

Jag får cystor om jag inte har preventivmedel tyvärr. Du borde rådfråga gyn.

Aleya
9/25/16, 5:11 PM
#2

Fast man kan få cystor av p-medel. Det är en av dom mindre vanliga biverkningarna men det sker.(kollade på fass på cerazette och mini-pe gällande biverkningar) Och sen finns det sjukdomar som kan ge cystor på äggstockarna. Det jag vill säga är att det inte är säkert att du kommer få det igen. Och skulle det bli så så tycker jag att du ska söka dig till gyn och kolla upp dig. Men jag hoppas att det löser sig och att du slipper cystor eller att du får så ont vid mens igen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

lliinnnn
9/25/16, 5:31 PM
#3

#1 Okej :/ #2 Ja.. det är klurigt det där, får väl helt enkelt prata med en gyn och se vad hon säger! Kan väl inget annat än prova ta ut den, händer det ytterligare en gång så vet jag ju svaret!

Upp till toppen
Annons: