Annons:
Etikettgynekologsnack
Läst 1929 ggr
emeliiiiieee
9/14/16, 1:27 PM

Abort

Hur mycket är det normalt att blöda vid en abort? Tog första tabletten igår. Blöder så mycket idag. Kan inte ens resa mig från toan utan att det rinner nedför benen och en binda blir genomblodig på 10 min. Är detta normalt? Har även spytt en gång pga smärtorna i magen

Annons:
RoxannaS
9/14/16, 1:32 PM
#1

Jag blödde inte så mycket. Som en riktigt kraftig mens. Men inte så att de blödde igenom bindan. Kunde ha samma 2-3 timmar i alla fall. Smärtan vet jag inte. Fick skapligt ont också men inte olidligt liksom. Fick alvedon utskrivet (665mg) plus en sort till. Men jag skulle nog ringa in om jag var du. Låter inte helt okej de där. Vet inte hur långt gången du var men på mig räknade dem fostret till 6+2


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
emeliiiiieee
9/14/16, 1:39 PM
#2

Ringer 1177 nu. Fick info igår om att jag kunde blöda lite smått så att det behövdes en binda men har aldrig blödit såhär mycket även vid mens. Och jag har riktigt riklig mens. känns inte riktigt normalt.

emeliiiiieee
9/14/16, 1:39 PM
#3

Dom räknade till 6+6 på mig

emeliiiiieee
9/14/16, 1:48 PM
#4

Fick åka in till akuten men vet inte hur jag kommer in. Har tyvärr ingen skjuts och åka buss är inget alternativ. Vad är lättaste att göra då?

Omorika
9/14/16, 2:11 PM
#5

Ring 1177 så kan de fixa skjuts tror jag, annars taxi eller i värsta fall ambulans.

Honestyisdead
9/14/16, 9:07 PM
#6

#4 Du ringer 1177 och säger att du är i nöd och dessutom står utanfördin akut!

Annons:
emeliiiiieee
9/14/16, 9:41 PM
#7

#6 Fick tillslut en ambulans och tur var väl det. Har blödit nå så fruktansvärt. Är inlagd nu till imorgon iallafall. Inte jättekul men samtidigt skönt att dom håller koll. Läkarna blev lite förskräckta när de fick se hur pass mycket jag blödde.

Daehyun_cheesecake
9/16/16, 12:11 AM
#8

Oj, när jag gjorde min abort blödde jag otroligt - mer än vad jag brukade. Fick byta binda varje 5 minut, och när jag satt på toaletten trodde sambon att jag kissade när det i själva verket var blod..

Blogg: http://nouw.com/KpopLove

emeliiiiieee
9/16/16, 11:06 AM
#9

#8 Hade du tagit cytotec tabletterna då? Jag har hört/läst om att det kan bli så av de tabletterna. Jag tog bara den första tabletten hos barnmorskan som ska stoppa graviditetshormonet. Hann aldrig få de utdrivande tabletterna

RoxannaS
9/16/16, 12:56 PM
#10

#9 Jag fick cytotec. 1 dos med 2 tabletter som jag tog hemma. Tog ca 4 timmar innan de började blöda. Men tyckte inte de blödde så kraftigt som jag trodde. Men de höll på ett bra tag dock. Tycker inte dem var så farliga. Har också hört mycket skit om dem och skulle inte vilja få dem som igångsättning för en förlossning. Fick ju välja mellan skrapning och tabletter. Övervägde en bra stund innan jag bestämde mig. Är dels rädd för att bli sövd och dels för att jag aldrig blivit opererad eller något förut så bara tanken var skrämmande. Men även för att riskerna för skador är större med ingreppet. Tabletterna ger kroppen en mer naturlig abort än vad operationen gör och dem säger att man återhämtar sig snabbare efter tabletterna. Så de var vad som fick mig att välja dem framför.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
emeliiiiieee
9/16/16, 2:00 PM
#11

#10 ja det fick jag också höra.. Att kroppen får en mer naturlig abort med tabletter. Jag har dock bestämt att måste jag nånsin gå igenom detta igen blir det en operation. Vägrar ta tabletter igen

RoxannaS
9/16/16, 3:11 PM
#12

#11 Med tanke på dina biverkningar av den förstår jag dig. Skulle ha blivit livrädd! 😐


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
emeliiiiieee
9/16/16, 4:45 PM
#13

#12 Ja risken fanns ju att jag kunde förblödit, något jag insåg idag efter prat med läkaren. Det är lite skrämmande

Annons:
RoxannaS
9/16/16, 5:06 PM
#14

#13 Ja det var lite så jag tänkte också. Men vilken tur att du kollade upp det när de kändes fel! Hoppas du repar dig snabbt nu. Kram 🌺


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
emeliiiiieee
9/17/16, 10:53 AM
#15

#14 Tack det värmer! 💕 Jag har nu börjat blöda mer, det är fullt med koaugler och det luktar illa så in i helvete. Borde man ringa och kolla vad som ska göras?

RoxannaS
9/17/16, 11:37 AM
#16

#15 koaugler är inget konstigt men luktar det illa så ska du ringa, visst de luktar aldrig rosor om de , men de ska heller inte lukta äckligt.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
emeliiiiieee
9/17/16, 11:39 AM
#17

Nej exakt, det skulle lukta som vanlig mens men nu luktar det riktigt äckligt :/ Men vet inte om jag ska avvakta nån dag eller ringa nu

RoxannaS
9/17/16, 11:45 AM
#18

Ring direkt, kan vara infektion eller något, Hellre ringa och rådfråga i alla fall än å avvakta. För illa ska de som sagt inte lukta.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Honestyisdead
9/17/16, 12:04 PM
#19

Ja ring nu. Luktar det illa kan det vara bakterier.

Tjeja
9/18/16, 12:29 AM
#20

Hur har det gått för dig? Koagel är normalt. Dålig lukt är däremot tecken på infektion! Då behöver du åka in igen. Hoppas du fått hjälp nu och inte bara skickats tillbaka hem! Stor kram till dig! Tänker på dig TS!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
emeliiiiieee
9/21/16, 3:33 PM
#21

Fick åka in men det var helt normalt. Ingen dålig lukt utan det luktade bara normalt av blod. Nu har blödningen slutat helt för tillfället, känns väldigt skönt. Har dock fortfarande väldigr ont i magen men inget som besvärar och de kan inte se ett embryo kvar i livmodern så det är nog inget farligt

RoxannaS
9/21/16, 4:08 PM
#22

Jag hade också ont i magen ett bra tag efteråt så de är nog inget konstigt då. Men hellre kolla upp de i förebyggande :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Anonym
Anonym
9/21/16, 4:21 PM
#23

Alltså det luktar faktiskt inte som vanlig mens då man blöder vid en abort. Det är en annorlunda lukt men så länge det inte luktar ruttet eller något liknande så kan man nog vara lugn.

emeliiiiieee
9/21/16, 7:52 PM
#24

#23 Ja det var abortblodlukten jag kände. Inte van med den bloddoften bara

RoxannaS
9/21/16, 8:52 PM
#25

#24 Ja jag reagerade också på det, att de luktade annorlunda, men jag har ju fött barn, så jag kände ju igen den i alla fall. Hoppas du repar dig nu 🌺


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: