Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 729 ggr
[Aalmss]
2016-09-11 14:30

Överdrivet trött

Har depression och varit sjukskriven ca ett halvår. Nu har jag börjat jobba 25%, alltså 2 timmar, fem dagar i veckan. Men är så otroligt trött. När jag kommer hem är hela dagen förstörd och de enda jag vill göra är att sova, o även fast jag sover på dagen en stund så piggnar jag inte till.. Hade även den här tröttheten innan jag blev sjukskriven, men då tänkte jag bara att jag steg upp rätt tidigt, att de berodde på de. Men den går aldrig bort! Orkar inte ens med min vardag nu, eller gå en promenad, för efter jobbet är jag som en zoombie!

Annons:
IaMiaMaria
2016-09-11 14:35
#1

Trötthet vid depression är väldigt vanligt. Det tar kraft och energi att må psykiskt dåligt och det kan ta tid att återhämta sig.

Även medicin som man tar vid depression (om du tar någon) kan ge rejäl trötthet.

Men kan ju vara bra att ta upp med sin läkare och kolla de vanliga blodproverna så att du samtidigt inte har lågt blod eller järnvärde.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Zadeira
2016-09-11 14:37
#2

Efter en lång tids depression eller liknande med sjukskrivning är det inte alls ovanligt att man blir fruktansvärt trött när man börjar komma tillbaka till arbete, hobbies och liknande. Hur länge har du varit igång med jobbandet nu?

Du hade tröttheten innan du blev sjukskriven, blev du utredd för det eller kopplades det direkt ihop med depressionen? Har du kollat blodprov så att värdena är bra?

[Aalmss]
2016-09-11 14:58
#3

Innan jag blev sjukskriven gick jag till läkare och berättade endast om tröttheten, togs blodprover, men mina värden var jätte bra..

Luisa
2016-09-12 19:08
#4

Äter du någon medicin pga din depression? För brist på serotonin kan göra en sådär slö och konstant trött, och detta är inget du kan mäta genom blodprov på det sättet. Finns "milda" anti depressiva som fixar till det tills hjärnan kan få det att funka av sig själv

Upp till toppen
Annons: