Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 901 ggr
TummenUpp
9/10/16, 11:16 PM

Matt av ångest?

För att fatta mig kort:
Förra veckan var seriöst den värsta veckan i mitt liv. Det var nästan konstant ångest hela dagarna och till slut brast det totalt för mig.
Kontaktade en läkare som snabbt skrev ut medicin.
Tog medicin igår kväll…

Nu sitter jag här över 1 dygn senare och känner mig helt matt och svag i kroppen.
Jag kan känna ångest inombords ibland, men jag reagerar helt annorlunda på det.
Jag känner mig nästan bortdomnad i kroppen och energilös precis som om man är sjuk.
Så min fråga: Är detta normalt? Att känna sig såå svag efter en intensiv ångest?

Annons:
Honestyisdead
9/10/16, 11:37 PM
#1

Det är inget konstigt. Ångest tar väldigt mycket energi.

TummenUpp
9/11/16, 10:15 AM
#2

#1 Tack för svaret :)

Det är nästan lite obehagligt att känna detta lugn ;) När jag känner av ångest brukar jag vilja hoppa på väggarna nästan, men nu känner jag precis tvärtom och orkar inte göra något, på gott & ont!

Men en san jag funderar över… borde jag vila så mycket det går eller borde jag sticka ut och hitta på något som ger lite ny energi?
Det sista jag vill är att kollapsa av utmattning 🤪

Honestyisdead
9/11/16, 1:18 PM
#3

Ta det lite lugnt. Men promenader gör bara gott.

Zadeira
9/11/16, 2:39 PM
#4

Ångest drar sjukt mycket energi, även om man i stunden inte tänker på det. Men både kropp och knopp blir utmattade av ångest.

Jag tycker du ska anpassa dig efter vad din kropp säger. Väl en aktivitet som är rolig, som lugnar dig och som är trevlig men ta inte ut dig. Ex om du väljer en promenad så kanske du ska begränsa dig till 30 minuter och inte promenera tills du tar slut.

Upp till toppen
Annons: