Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 813 ggr
Jungfru82
2016-08-25 20:50

Mens

Sitter i soffan är väldigt väldigt varm brukar aldrig vara det har ett litet illamående och yrsel har jag haft under dagen och känns väldigt obehagligt…jag hade min mens för ett tag sedan och jag blöder så mycket att det blir klumpar….funderar på om symtomen kan bero på järnbrist vad tror ni

Annons:
MelodyX
2016-08-25 21:04
#1

Det är väldigt lätt uppkollat med ett stick i fingret. Kan dock vara vad som helst, främsta symptomet på järnbrist är annars trötthet, yrsel brukar vanligen bero på att man ätit och eller druckit dåligt eller liknande. Drick om du kan, gå och sov och går det inte över så tar du kontakt med vårdcentralen.

Jungfru82
2016-08-25 21:11
#2

Vågar jag testa niferex järntablett

MelodyX
2016-08-25 21:17
#3

Klart du kan testa, du lär inte dö av det, däremot brukar järntabletterna göra en relativt hård i magen med förstoppning som följd. Jag hade nog om du är orolig för järnbrist gått till vårdcentralen och tagit ett hb värde (snabbt stick i fingret) då vet du efter det. Om du har ett normalt men lite underkant i hbt kan det räcka med att äta bättre (beroende vad du äter nu såklart).

3mma.
2016-08-25 21:37
#4

Tycker du ska kolla upp det för säkerhetens skull. Jag har dock samma problem och har inte järnbrist. Däremot kan jag säga att både klumparna och yrseln för min del har minskat lite sedan jag började med jasmin(p-piller).

/3mma.
Matte till Queens Maja

Upp till toppen
Annons: