Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 837 ggr
Amasten
2016-08-22 08:07

Konstig mens

Jag har alltid haft regelbunden mens utan problem, det är därför jag blir fundersam nu. Jag har nyss haft min mens, den slutade för en vecka sedan. Nu idag tidigt på morgonen så börjar jag plötsligt blöda igen. Inte någon liten blodblandad flytning utan som riktig mens.  Kan det plötsligt bli så efter flera år med regelbunden mens?

Jag använder inga p-medel och är inte heller sexuellt aktiv så det handlar inte om könssjukdom eller graviditet.

Annons:
Calcifer
2016-08-22 08:10
#1

Ja, mensen kan bete sig konstigt av många olika anledningar som t:ex stress eller liknande. Ibland utan någon till synes orsak. Om problemet inte kvarstår och det inte blir riktigt konstigt så skulle jag inte oroa mig om jag var du. Om du däremot blöder en längre period, eller den kommer tillbaka flera gånger efter bara någon vecka i taget så kan det vara bra att ringa gyn och rådfråga dem.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Aleya
2016-08-22 14:31
#2

Man kan gå mellanblödning utan att nått är fel.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Amasten
2016-08-22 14:53
#3

#2 Men är inte mellanblödningar mer små blödningar som inte är som vanlig mens utan mer bara en lite färgad flytning? Nu har jag som vanlig mens och det blöder precis så rikligt som min mens brukar vara.

OlgaMaria
2016-08-22 15:10
#4

Har du ont? Något liknande har aldrig drabbat mig så jag hade också blivit mycket fundersam. Du kan ju alltid ringa 1177 och fråga.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Amasten
2016-08-22 15:18
#5

#4.Nej inte ont. Märker inget speciellt alls. Märkte bara att det kom blod på toapappret i morse när jag var på toa. Och sen fortsatte det blöda så jag måste ha mensskydd.

Aleya
2016-08-22 16:23
#6

#3 dom behöver inte vara små. Det är blödningar som kommer helt rött och slätt. Oavsett stora eller små. Men fortsätter det flera gånger så ska du söka hjälp.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Upp till toppen
Annons: