Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 625 ggr
emeliiiiieee
2016-08-20 21:03

Primolut förstörde menscykeln

Någon mer som upplevt att primolut förstörde cykeln? Har alltid fått min mens den 9e. Nu sen jag tog primolut dyker den upp lite när den vill. Nu skulle den komma runt 16e, inte kommit än och jag har så extremt ont i magen att jag inte vet vart jag ska ta vägen snart. Att ta primolut var nog det värsta jag gjort.

Annons:
IaMiaMaria
2016-08-20 22:31
#1

Men om du hade regelbunden mens, varför tog du primolut, den är väl till för att få regelbunden mens. Jag tog den i två månader och det funkade bra, men jag fick massa finnar och blev hungrig så jag kände att det inte var värt det. Efteråt var mensen strulig igen, men det var den ju innan också.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Åsa S
2016-08-20 22:56
#2

Många som tar Primolut tar den mera för att skjuta upp mensen ex. inför en semesterresa, men den kan ju strula till mensen efteråt, men ofta blir den mera normal efter några månader annars bör man gå tillbaka till läkaren

emeliiiiieee
2016-08-20 23:24
#3

#1 Tog den för att skjuta mensen  då jag vägrade ha mens på min student

Aleya
2016-08-21 07:48
#4

Det är inte säkert att det är tabletterna som har "förstört" cykeln. Kroppen kan ändra sig själv också.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

IaMiaMaria
2016-08-21 13:26
#5

Oki det visst jag inte. Nä men då är det nog som du säger #2 att den rättar till sig igen så småningom. När jag tog ett akut p-piller en gång så blev min mens jätte strulig länge efteråt även fast det stog att den skulle komma som vanligt. Alla hormoner man tillsätter riskerar väl att störa den vanliga ordningen.

Jag hoppas att den blir normal igen TS

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Upp till toppen
Annons: